درخواست نتانیاهو از سفیر انگلیس برای ورود ارتش مصر به جنگ یمن

درخواست اسرائیل از انگلیس برای درگیرکردن ارتش مصر در دیدار سفیر انگلیس در اسرائیل که برای گفتن تبریک به مناسبت پیروزی نسبی

درخواست اسرائیل از انگلیس برای درگیرکردن ارتش مصر در دیدار سفیر انگلیس در اسرائیل که برای گفتن تبریک به مناسبت پیروزی نسبی (۴۸% کرسی های پارلمان ) توسط حزب لیکود در انتخابات پارلمان اسرائیل و هماهنگی برای ایجاد ائتلاف با سایر احزاب و تشکیل دولت جدید صورت گرفته بود مطرح شده است .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که در اوایل ماه اپریل در دفتر نخست وزیری اسرائیل صورت گرفت، matthew gould سفیر انگلیس در اسرائیل، ضمن دادن مشاوره به نتانیاهو درباره برنامه های آینده رژیم اسرائیل و چگونگی برداشتن موانع تشکیل دولت مقتدر و یک صدا، به مسائل منطقه ای و بین المللی نیز پرداخت.

در مباحث مطرح شده، نتانیاهو از سفیر انگلیس درخواست داشت تا مساله ارتش مصر و کاهش قدرت آن برای همیشه حل شود و به گونه ای برنامه ریزی شود تا ارتش مصر که تنها ارتش قوی و منظم عربی است و در بدنه آن حس ضدیت با اسرائیل و حمایت از فلسطینیان وجود دارد بصورت کامل تضعیف شود .

این دیدار که در آستانه حمله عربستان به یمن اتفاق افتاده است می تواند یکی از دلایل تشویق ارتش مصر برای ورود به یک جنگ طولانی و فرسایشی و لشگر کشی فرا منطقه ای باشد.

کارشناسان حوزه بین الملل معتقد هستند؛ اگر ارتش مصر وارد جنگی مانند جنگ یمن شود و توان نظامی آن مشغول و درگیر شود و یا ضعیف بشود و از بین برود،  امنیت اسرائیل برای مدت ها از ناحیه مرزهای آن کشور با مصر تضمین می گردد.

هر چند که از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی هماهنگی های بیشتری بین مصر و اسرائیل اتفاق افتاده است و محاصره نوار غزه و بستن مرزهای این کشور تشدید شده است ولی با ورود ارتش مصر به جنگ یمن حتی در صورت تغییر السیسی نیز امنیت پایدار برای اسرائیل به ارمغان خواهد آمد .

Author

About Author