درخواست محمد بن سلمان از ولادیمیرپوتین برای میانجیگری در بحران یمن

محمد بن سلمان وزیر دفاع و قایم مقام ولیعهد عربستان سعودی در دیدار خود از روسیه در کاخ کرملین ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاه

محمد بن سلمان وزیر دفاع و قایم مقام ولیعهد عربستان سعودی در دیدار خود از روسیه در کاخ کرملین ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاه عربستان به رییس جمهوری روسیه از او خواست تا در بحران های موجود عربستان به آنها کمک نماید.

به کزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی که در این دیدار درباره مسائل مختلف به گفتگو و رایزنی پرداخت از دولت روسیه درخواست نمود تا در مسئله یمن فعال تر عمل کرده و نقش واقعی خود را ایفا نماید .

محمد بن سلمان از ولادیمیرپوتین خواست با توجه به نزدیک بودن مواضع روسیه و ایران در موضوع یمن و ارتباط دوستانه روسیه با ایران و انقلابیون یمنی تلاش نماید تا این بحران هرچه سریع تر بصورت سیاسی حل شود.

محمد بن سلمان در این دیدار اظهار داشت : در شرایط فعلی ما دیگر تاکیدی بر بازگشت منصور هادی نداریم و فقط دنبال محدود کردن حوثی ها و تنبیه آنان هستیم . وی در پاسخ به اظهار ناراحتی مسکو از حمله های هوایی عربستان به مناطق مسکونی و غیر نظامی یمنی اظهار داشت: هدف ما از حمله نظامی به یمن بازگرداندن منصورهادی متحد عربستان به یمن و همچنین جلوگیری از نفوذ روزانه ایران در منطقه خلیج عربی بوده است.

وی گفت: ما با حملات نظامی درصدد نابودی شیعیان حوثی و جلوگیری از گسترش سرزمینی آنان بودیم ولی متاسفانه با عدم همراهی هم پیمانان منطقه ای و بین المللی خود فعلا نه تنها حوثی ها تنبیه نشدند بلکه بر تمام یمن مسلط شده و سه ولایت جنوبی ما را هم در کنترل خود دارند و این اصلا براى ما قابل قبول نیست .

وی از مسکو خواست هرچه سریعتر در این مرحله ورود کند و ایران و حوثی ها را متقاعد نماید تا برخی از شرایط عربستان را قبول نمایند تا بحران حل شود .

Author

About Author