درخواست لبنان از ترکیه برای آزادی سربازانش

یک مقام امنیتی در بیروت می گوید که مقامات لبنانی برای آزادی ۲۵ سرباز خود از دست عوامل گروه تروریستی “جبهه‌النصره”، دست به دامان ترکیه شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک مقام امنیتی در بیروت به خبرنگار شبکه خبری العربیه گفته که لبنانی‌ها ۱۰ روز پیش نامه‌ای به مقامات ترکیه نوشته‌اند و از آنها خواسته‌اند که برای آزادی ۲۵ سرباز لبنانی از دست “جبهه‌النصره”، پادرمیانی کنند.

بر اساس خبر منتشر شده در روزنامه لبنانی “دیلی‌استار” این نامه  روز پیش برای مقامات آنکارا ارسال شده ولی هنوز جوابی از سوی مقامات ترکیه دریافت نگردیده است.

یک مقام امنیتی دیگر که نمی‌خواست نامش فاش شود به “دیلی‌استار” گفته است که فقط ترکیه و قطر می‌توانند به پایان یافتن اسارت  ماهه سربازان لبنانی پایان دهند.

در ماه مارچ سال جاری میلادی، یک گروه از زنان راهبه لبنانی در شهر “معلولا” به اسارت تروریست‌ها درآمدند که قطر نقش رابط و میانجی میان دولت لبنان و تروریست‌ها را بر عهده گرفت و این زنان آزاد شدند،  در اکتبر ۲۰۱۳ هم مقامات دوحه برای آزادی زائرانی که بیش از یک سال در ولایت حلب در شمال سوریه در اسارت تروریست‌ها به سر می‌بردند، وارد عمل شد و با میانجیگری، آنان را آزاد کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *