درخواست رسمی داعش برای افتتاح اولین دفتر نمایندگی سیاسی در ترکیه

داعش بار ديگر تركيه را تهديد كرد

داعش بار دیگر ترکیه را تهدید کرد

سایت اینترنتی تایم ترک طی گزارشی از ملاقات نمایندگان داعش با مقامات دولت ترکیه پرده برداشته و نوشت؛ یک هیئت داعشی، هفته قبل با عبور از محور مرزی کوبانی و عفرین برای ملاقات ویژه با مقامات ترکیه وارد خاک این کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیئت داعشی که ریاست آنرا ابوحمزه البغدادی برعهده داشت با هواپیمای اختصاصی سازمان اطلاعات ملی ترکیه به آنکارا منتقل می‌شوند.

یکی از منابع مطلع در وزارت امور خارجه که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت؛ ابوحمزه البغدادی به عنوان رئیس هیئت داعشی رسما درخواست خود مبنی بر تاسیس اولین دفتر رسمی و سیاسی دولت اسلامی بلاد عراق و شام در شهر ازمیر ترکیه را تحویل مقامات آک.پارتی داده است.

وی در دیدارهای محرمانه با نخست وزیر، چاووش اوغلو وزیر امور خارجه و یالچین آک.دوغان معاون نخست‌وزیر خواستار هماهنگی و حمایت بیشتر برای دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی شده است.

مطرح است ابوحمزه البغدادی به درخواست مقامات امنیتی ترکیه مسئولیت طراحی و اجرای عملیات‌های انتحاری در میتینگ‌های انتخاباتی حزب دمکراسی خلق خصوصاً در شهر دیاربکر بر عهده داشته است.

در تاریخ ۱۵/۰۳/۱۳۹۴ هنگام سخنرانی صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب دمکراتیک خلق‌ها دو انفجار پی در پی در میتینگ این حزب در شهر دیاربکر رخ داد که دست کم دو کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی به جای گذاشت.

Author

About Author