درخواست دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت، برای مجازات بن‌سلمان

سخنگوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست که محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان را به علت «نقض فاحش» قوانین جنگی در یمن مجازات کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از السومریه نیوز، «طالب احمد بن شمسی» سخنگوی سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: بعنوان وزیر دفاع و یکی از رهبران تاثیر گذار در سیاست این کشور، مسئول تمام جنایات ریاض در یمن است به همین دلیل از شورای امنیت میخواهیم تا وی را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جنگی توسط ائتلاف عربی مجازات کند.

وی ادامه داد: دیده بان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیروهای تحت امر ائتلاف عربستان و همچنین نیروهای انصارالله یمن ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه دیده بان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیروهای ائتلاف عربستان ثبت کرده است تاکید کرد: تاکنون ۸۰ حمله هوایی غیر قانونی از سوی عربستان سعودی ثبت شده است که بر اثر آن ۱۰۰۰ نفر کشته و ده‌ ها نفر دیگر در زندان‌ های زیر نظر امارات، متحد عربستان تحت شکنجه و آزار قرار گرفته‌ اند.

وی همچنین محاصره یمن به دست ائتلاف عربستان را اصلی ‌ترین دلیل بحران انسانی در یمن دانست.

عربستان سعودی از ابتدای سال ۹۴ با هدف سرکوب انقلاب مردمی یمن و به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، علیه این کشور اعلام جنگ کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *