درخواست حکمتیار از گروهش برای اشتراک در انتخابات

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی که بر ضد نیروهای دولتی افغان و نیروهای خارجی در کشور می جنگند از اعضای این گروه خواست در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان حضوری گسترده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار، با انتشار پیامی به رسانه ها، از اعضای حزب اسلامی خواست در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان که در حمل ۹۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد، حضوری فعال داشته باشند.

بر اساس این گزارش حکمتیار در این پیام از فرماندهان گروههای حزب اسلامی خواست اعضای این گروه را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند تا افرادی که با نظرات حزب اسلامی همسو هستند در انتخابات برگزیده شوند.

غیرت بهیر، سخنگوی حزب اسلامی گلبدین حکمتیار نیز به رسانه ها گفت: به همه افراد حزب اسلامی دستور داده شده است درانتخابات سال آینده حضور یابند.

سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار با ابراز امیدواری به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه گفت: حزب اسلامی تا کنون به جمع بندی در باره حمایت از نامزدی خاص نرسیده است، اما در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

حزب اسلامی حکمتیار پیش از این شرکت درانتخابات افغانستان را تحریم کرده بود.

قطب الدین هلال، معاون سابق حکمتیار یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به شمار می رود که به صورت مستقل در این انتخابات کاندید و صلاحیتش تایید شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *