درخواست از یوناما برای انتخابات آینده

1934640_959323510810558_5076285501698812870_nرئیس جمهور غنی از نماینده گی سازمان ملل متحد در افغانستان می خواهد تا در انتخابات آینده با حکومت کابل همکاری همه جانبه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز (۵حمل) با تادامیچی یوماموتو نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار نماینده سازمان ملل در مورد تمدید ماموریت یوناما معلومات داده و گفت که سازمان ملل مشکلات مردم افغانستان را درک می کند.

رئیس یوناما اظهار داشت که مردم افغانستان در شرایط دشوار، کارهای مهمی انجام می دهند و یوناما در عرصه های مختلف از جمله حمایت از پروسه صلح، مبارزه با فساد و موثریت بیشتر فعالیت های دولت افغانستان به همکاری های خویش ادامه خواهد داد.

در عین حال، رئیس جمهور غنی گفت که شیوه های همکاری جامعه بین المللی در افغانستان با تغییرات مثبتی که حکومت افغانستان در عملکردهای خویش ایجاد کرده، می تواند موثریت بیشتر داشته باشد.

رئیس جمهور از نماینده ویژه ملل متحد خواست تا آن در عرصه انتخابات افغانستان به همکاری های خویش ادامه دهد.

به گفته آقای غنی، کابل بزودی نامه مبنی بر درخواست بخاطر همکاری تخنیکی یوناما در پروسه انتخابات را به دفتر معاونت سازمان ملل متحد خواهد فرستاد.

درخواست کمک برای انتخابات در حالی ابراز می شود که تا هنوز زمان دقیق انتخابات پارلمانی مشخص نبوده و تنش ها در این رابطه نیز ادامه دارد ضمن اینکه نماینده گان مجلس نیز سال تقنینی خود را آغاز کرده اند.

Author

About Author