دخالت انگلیس در انتخابات افغانستان افشاء شد

یک رسانه داخلی افغانستان، اسناد دخالت انگلیس در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آن کشور را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری جمهور افغانستان روز شنبه در گزارشی اعلام کرد، اسناد موثقی وجود دارد که سفیر انگلیس در کابل در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به برخی مراکز رأی‎دهی رفته و پس از بررسی میزان آراء هر دو نامزد این انتخابات، به مقر کمیسیون مستقل انتخابات مراجعه و مدت‎ها با مسئولان این کمیسیون صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای ارشد تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری گفت که مقامات سفارت انگلیس از عبدالله خواسته‎اند تا به نفع اشرف‎غنی احمدزی، رقیب انتخاباتی خود از ادامه مبارزه صرف نظر کند در غیر این صورت، منزوی خواهد شد.

این در حالی است که یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان عصر روز برگزاری دور دوم انتخابات این کشور، در توجیه این ملاقات گفت، سفیر انگلیس به چند محل رأی‎دهی در ولسوالی “پغمان” ولایت کابل رفته و با حضور در کمیسیون انتخابات، از برگزاری مناسب این روند ابراز رضایت کرد.

پیش از این نیز گزارش هایی وجود داشت مبنی بر اینکه سفیر انگلیس در کابل با صلاح الدین ربانی، رییس شورای عالی صلح افغانستان و برخی دیگر از اعضای ارشد تیم اصلاحات و همگرایی دیدار داشته و در پی تحمیل خواسته خود به آنان بوده است که با پاسخ منفی روبرو شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *