دبیر کل حزب الله لبنان: از تهدیدات و جنگ افروزی ها، هراسی نداریم

سید حسن نصر الله در سخنرانی خود در حاشیه ی مراسم بزرگداشت گروه پیشآهنگ امام مهدی بار دیگر بر شکست سیاسی و نظامی

سید حسن نصر الله در سخنرانی خود در حاشیه ی مراسم بزرگداشت گروه پیشآهنگ امام مهدی بار دیگر بر شکست سیاسی و نظامی عربستان سعودی در یمن تاکید داشت. دبیر کل حزب الله لبنان، تجاوز نظامی عربستان را بن بست این کشور در یمن خواند و افزود: «ویرانگری، قتل و نسل کشی نشانه ی قدرت نیست، همانگونه که ساده ترین اهداف عربستان در یمن محقق نشده است». وی همچنین به ملزم شدن رئیس جمهور مستعفی یمن به بازگشت به میز گفتگو ها در سایه ی مقاومت هفتاد و دو روزه ی مردم یمن در برابر ویرانگری، قتل و نسل کشی فجیع عربستان اشاره کرد.

ایشان با تأکید بر آنکه پاسخ به هر تجاوز اسرائیلی در عمق اسرائیل خواهد بود، اظهار داشت: «این تهدیدات که به دنبال رزمایش نظامی صهیونیست ها در حال قدرت یافتن است، گام دیگری در راستای جنگ روانی آنان علیه مقاومت بوده و ما به خوبی بر آن آگاهی داریم». وی با خطاب قرار دادن صهیونیست ها، افزود: «اگر یک میلیون و نیم لبنانی را آواره ساختید، میلیون ها صهیونیست را آواره خواهیم کرد و از تهدیدات و جنگ افروزی هایتان، هراسی نداریم».

از سویی دیگر سید نصر الله در زمینه ی بحران امنیتی شهر عرسال گفت: «کابینه ی دولت به روشنی نسبت به اوضاع عرسال اتخاذ موضع کرده است. مردم این شهر نیز مصرانه بر ورود ارتش به عرسال و برعهده گرفتن مسئولیت ها توسط ارتش تأکید دارند».

ایشان با اظهار تعحب از برخی اظهارات شخصیت های سیاسی لبنان در ارتباط با گروهک ها افراطی، افزود: «تمام عالم درباره ی این که داعش خطری جدی را متوجه کشورها می کند توافق دارند، با این حال برخی در لبنان این مسئله را زیر سؤال برده و آن را رد می کنند». ایشان در ادامه با شرح این که داعش شکل گرفته از سازمان تروریستی القاعده است، تنها تفاوت را در سرکردگی ابوبکر بغدادی بر آن دانسته و داعش را ساخته و پرداخته ی ایالات متحده و سازمان های جاسوسی به شمار آوردند.

Author

About Author