دایکندی, ولایتی که حتی کمترین توجهی به آن صورت نگرفته است.

عبدالحق شفق، والی دایکندی با انتقاد از عملکرد ۱۳ سالهء حکومت مرکزی نسبت به ولایت گفته است که ولایت دایکندی حتی یک متر جاده آسفالت‌‌شده ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، والی دایکندی به رسانه ها گفته است: کمک‌هایی که تاکنون در بخش توسعه‌ای این ولایت صورت گرفته بسیار ناچیز و اندک بوده است.

به گفتهء وی، قرار بود طی سال جاری، یک سری برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های بهداشت، معارف و سایر بخش‌ها در ولایت دایکندی به اجرا گذاشته شود که متاسفانه صورت نگرفته است.

والی دا‌یکندی، محدودیت دسترسی به اطلاعات و رسانه‌ها را یکی دیگر از مشکلات‌ این ولایت برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۲ دستگاه رادیوی خصوصی در مرکز ولایت دایکندی فعالیت دارند که تنها قابلیت تحت پوشش قرار دادن رویدادهای مربوط به این ولایت را دارند.

آقای شفق می گوید: ساکنان این ولایت به اینترنت، تلویزیون، رادیو و رسانه‌های چاپی و الکترونیکی، (روزنامه و وب‌سایت های خبری) نسبت به سایر ساکنان ولایات افغانستان دسترسی ندارند.

ولایت دایکندی در ۳۶۰ کیلو متری کابل قرار داد، این ولایت از لحاظ امنیتی از امن ترین ولایات به شمار میرود اما طی ۱۳ سال گذشته دولت مرکزی توجهء جدی در بخش های ساخت ساز جاده ها، بهداشت، مکاتب و بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم این ولایت نداشته و یکی از ولایات محروم افغانستان است.

جاده های خراب و صعب العبور ولایت دایکندی باعث شده که مسافرین مسیر ۳۶۰ کیلومتری کابل- دایکندی را با موتر به ۴۸ ساعت طی نمایند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *