داکتر عبدالله دولت تشکیل میدهد و اعلام موجودیت می کند

 برخی از منابع نزدیک به داکتر عبدالله عبدالله گفته‌اند که اگر کمیسیون “خودسرانه” نتایج انتخابات را اعلام کند، اگرچند به نفع ایشان هم باشد، آن را تیم اصلاحات و همگرایی نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این منابع به روزنامه آرمان ملی افغانستان گفته‌اند که اگر کمیسیون و تیم حاکم داکتر اشرف غنی را برنده اعلام کند، در آن صورت داکتر عبدالله دولت خودش را تشکیل داده و اعلام موجودیت خواهد کرد.

پس‌از آن‌که به خواست‌های تیم اصلاحات و همگرایی پاسخ داده نشد، داکتر عبدالله در دو نشست خبری خود اعلام کرد که دیگر به کمیسیون‌های انتخاباتی اعتماد ندارد و هر نوع اجراآت این کمیسیون‌ها مورد قبول تیم اصلاحات و همگرایی نیست.

آقای عبدالله تاکید کرده است هر آن نتیجه که پس از این از سوی کمیسیون اعلام شود، غیرقانونی و قابل پذیرش نیست.

بااین حال، گفته می‌شود که کمیسیون انتخابات در اعلام نتایج قسمی داکتر عبدالله را نسبت به داکتر اشرف غنی پیشتاز معرفی می‌کند؛ تا با این تاکتیک آشفتگی هواداران داکتر عبدالله فروکش کند.

قرارست نتایج قسمی انتخابات تا چند روز دیگر از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود.

شماری از آگاهان می‌گویند که در صورت تشکیل دولت از سوی داکتر عبدالله عبدالله عملا کشور تجزیه خواهد شد.

از سویی، نیویارک تایمز در شمارۀ دیروز خود مقاله‌ای را به نشر رسانیده‌است که اگر به تقلبات در انتخابات افغانستان پرداخته نشود، آن کشور تجزیه خواهد شد.

در همین حال طرفداران داکتر عبدالله از روز پنجشنبه به این طرف و بخصوص امروز(شنبه ۳۱ جوزا) تظاهرات گسترده ای در غرب و شمال شهر کابل راه اندازی کرده اند و خواهان رسیدگی به خواست های تیم اصلاحات و همگرایی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و شخص رئیس جمهور کرزی هستند.

همچنین شماری از جوانان خیمه های اعتراضی را در جاده های عمومی ایجاد کرده اند و گفته اند تا زمانی که مقامات ارشد حکومتی به خواست آنان و تیم اصلاحات و همگرایی پاسخ مثبت ندهد آنان به اعتراضات و تحصن خود ادامه می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *