داکتران سمنگان از کار دست می کشند

داکتران ولایت سمنگان با نگرانی از تهدیدات بلند امنیتی که متوجه جان و مال شان است می گویند، در ماه های اخیر بیشتر آنان مورد توجه دزدان مسلح قرار گرفته و همواره از سوی تفنگداران مسلح تهدید می شوند.

داکتر جمال الدین آرین، سرطبیب شفاخانه ولایتی سمنگان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در این اواخر تهدیدات امنیتی بالای داکتران این ولایت بیشتر شده و داکتران از سوی افراد زورگیر و تفنگدار تهدید می شوند و از آنان پول خواسته می شود.

وی می گوید، در تازه ترین مورد، دزدان مسلح با وارد شدن بر خانه یکی از داکتران این ولایت، وی را به شدت لت و کوب نموده و اموال خانه اش را به سرقت برده اند که این موضوع باعث نگرانی داکتران این ولایت شده است.

آرین اظهار داشت که به همین دلیل آنها مجبور هستند تا تامین نشدن امنیت شان، دست از کار بکشند و هرگونه عواقب آن متوجه مقام های محلی خواهد بود.

در عین حال باشنده گان ولایت سمنگان نیز از این وضعیت ابراز نگرانی می کنند و می گویند، اگر داکتران از کارشان دست بکشند، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

وافی الله شاهرخی یکتن از فعالان مدنی ولایت سمنگان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، با توجه به عقب مانده گی این ولایت، اگر داکتران و متخصصان صحی نیز بنابر تهدیدات امنیتی از کار دست بکشند بیشترین چالش متوجه شهروندان فقیر و ناتوان می شود.

وی از حکومت می خواهد که بگونه جدی در تأمین امنیت داکتران این ولایت اقدام نماید و زمینه فعالیت مصوون داکتران را فراهم سازد.

با تلاش فراوان، موفق به گرفتن نظر مقام های امنیتی و محلی ولایت سمنگان نشدیم.

پس از لت و کوب و سرقت دارایی داکتر شمس الله عالمی، داکتران سمنگان طی نامه ای از نهادهای حکومتی خواستار تأمین امنیت جان شان شدند و هشدار داده اند در صورتیکه این تهدیدات همچنان پا برجا باشد از کارشان دست کشیده و سمنگان را ترک خواهند کرد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *