دانشگاه دولتی در نیمروز ایجاد شد

دانشگاه دولتی

با تائید وزارت تحصیلات عالی، از سال آینده دانشجویان ولایت نیمروز می توانند رشته تعلیم و تربیه را در دانشگاه دولتی این ولایت انتخاب کرده و بخوانند.

احمد عرب، سخنگوی والی نیمروز به خبرگزاری خاورمیانه گفت که دانشگاه این ولایت امروز (۲۸قوس) در حضور مقام های محلی و نماینده گان وزارت تحصیلات عالی ایجاد شد.

به گفته وی، نماینده گان وزارت تحصیلات عالی تائید کردند که از سال آینده رشته تعلیم و تربیه در دانشگاه دولتی نیمروز تدریس شود و این رشته در کانکور سال آینده جز انتخاب دانشجویان خواهد بود.

عرب افزود که روند تدریس این رشته در ابتدا در تعمیر دارالمعلمین شهر زرنج صورت می گیرد و قرار است که دانشگاه نیمروز نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰ جریب ساخته شود.

بر اساس معلومات منبع، ایجاد دانشگاه دولتی نمیروز بعد از ۱۴ سال تحقق می یابد.

از سویی هم به همین منظور، مراسمی در شهر زرنج صورت گرفت.

انجنیر محمد سمیع، والی نیمروز، روسای دوایر نظامی و ملکی، نماینده گان مردم نیمروز در شورای ملی، اعضای شورای ولایتی، علمای کرام، متنفذین وسران اقوام، فعالان جامعه مدنی، زنان و جوانان از جمله اشتراک کننده گان این مراسم بودند.

والی نیمروز در این مراسم گفت که با ایجاد دانشگاه، جوانان میتوانند در سال ۱۳۹۶، استعداد و تواناییهای خود را رشد داده و مصدر خدمت به جامعه شوند.

انجنیر محمد سمیع افزود که در این شرایط حساس فعلی، تعلیم و تربیه تنها ابزاری است که می تواند جامعه را به سوی پیشرفت سوق دهد.

وی وعده داد که تسهیلات لازم را برای رئیس و اساتید دانشگاه دولتی فراهم کند.

این در حالی است که بعد از بررسی هیئت وزارت تحصیلات عالی، بودجه و تشکیل دانشگاه دولتی نیمروز در بودجه سال ۱۳۹۶ مالی گنجانیده شده و در سال آینده، این دانشگاه در رشته تعلیم و تربیه دانشجو می پذیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *