دانشگاه بغلان به پایگاه نظامی مبدل شده است

رئیس دانشگاه بغلان می‌گوید؛ این دانشگاه بنابر تشدید نا امنی‌ها به پایگاه نظامیان مبدل شده و روند درس دانشجویان مختل گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خلیل احمد کانجو که در محفل ستایش از عملکرد نیروهای امنیتی در نبردهای اخیر در برابر مخالفان مسلح دولت در سالون کنفرانس‌های مقام ولایت بغلان سخن می‌زد، می‌گوید، نا امنی‌ها و تحرکات طالبان مسلح باعث شده است که دانشگاه بغلان به پایگاه نظامی مبدل شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسوولین امنیتی بغلان در قبال تأمین امنیت این دانشگاه گفت، با درخواست‌های مکرر مؤفق نشده‌اند که کم از کم «چهار سرباز» را در اختیار بگیرند.

در این روزها دانشجویان در رخصتی‌های تابستانی بسر می‌برند؛ اما رئیس دانشگاه بغلان از آغاز دوباره درس دانشجویان با ختم رخصتی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

از سویی هم؛ فرمانده پولیس بغلان در پاسخ به صحبت‌های رئیس دانشگاه این ولایت می‌گوید که نسبت به هر سال دیگر وضعیت امنیتی دانشگاه بهتر است.

جنرال اکرام‌الدین سریع گفت، بخاطر تأمین امنیت بهتر دانشگاه و دانشجویان یک پوسته امنیتی در محل ایجاد شده است.

در حالی این انتقادها از سوی مسوولان دانشگاه بغلان ابراز می‌شود که چندی پیش یک دانشجو در نزدیکی دانشگاه در تیراندازی طالبان مسلح جراحت برداشته بود.

تعمیر دانشگاه بغلان در ساحه حسین‌خیل شهر پلخمری که در آن دانشجویان چندین دانشکده درس می‌خوانند در سال جاری چندبار بنابر شدت درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح بگونه‌ای مقطعی بسته شده بود که پس از عقب‌زده شدن تحرکات طالبان مسلح دوباره باز گردید.

برنامه ستایش از نیروهای امنیتی در حالی برگزار می‌گردد که در یک‌ماه اخیر طالبان مسلح چندین‌بار حملات تهاجمی‌شان را در ولسوالی‌های بغلان مرکزی، گذرگاه نور، برکه و حومه‌های شهر پلخمری آغاز کردند که از سوی نیروهای امنیتی عقب‌زده شد.

اشتراک‌کننده‌گان برنامه «ستایش از نیروهای امنیتی» با دادن لوح ستایش و دسته‌های گل از نیروهای امنیتی که در نبردهای اخیر در برابر مخالفان مسلح دولت رزمیده‌اند ستایش کرده و وعده سپردند که از نیروهای امنیتی کشور حمایت می‌کنند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *