داعش و طالبان؛ از افغانستان تا پاکستان

رد پای گروه تروریستی داعش در بخش‌هایی از پاکستان نیز دیده شده و این گروه در حال درگیری و نبرد با طالبان در این کشور هستند؛ هرچند تا حال منابع رسمی دولتی اسلام آباد این موضوع را تائید و یا رد نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه‌های معتبر پاکستان از جمله «جیونیوز» از حضور گروه تروریستی داعش در این کشور و فعالیت این گروه بر علیه طالبان گزارش داده‌اند.

این رسانه‌ها گفته‌اند که یکی از فرمانده‌هان محلی و ارشد طالبان مسلح مشهور به «مولوی داود» به دست اعضای گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان به قتل رسیده است.

مولوی داود به همراه دو از افرادش، روز پنج‌شنبه گذشته توسط داعش در اطراف پیشاور کشته شده است و ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح این خبر را تائید کرده است.

در همین حال گروه تروریستی داعش روز گذشته نیز اعلام کرد که یکی از فرمانده‌هان طالبان مسلح را کشته است؛ اما نام و هویت وی را افشا نکرد.

در صورتی که این خبر تائید شود، ضمن اینکه سندی بر حضور فعال گروه تروریستی داعش در پاکستان است، بر حضور و یا تردد آسان فرمانده‌هان طالبان مسلح افغانستان در عمق خاک پاکستان حکایت دارد.

این نخستین‌بار است که داعش و طالبان مسلح در خاک پاکستان باهم درگیر می‌شوند.

از افغانستان تا پاکستان

هرچند که تا حال گروه تروریستی داعش نتوانسته حضورش در پاکستان را به اندازه افغانستان پررنگ جلوه دهد؛ اما همین حضور اندک نیز می‌تواند برای اسلام‌آباد و گروه‌های طالبان مسلح زیر نظر این کشور خطرناک باشد.

گروه تروریستی داعش بارها با طالبان مسلح در خاک افغانستان درگیر شده‌اند و در این درگیری‌ها شماری از دو جانب نیز کشته و یا زخمی شده‌اند.

تازه‌ترین مورد از درگیری دو گروه در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان بود که بیش از ۲۰۰ کشته و زخمی از دو طرف برجا گذاشت.

این در حالی است که کابل بارها پاکستان را متهم به پناه دادن به طالبان مسلح و فرمانده‌هان این گروه کرده است که با استفاده از امکاناتشان در خاک این کشور، در خاک افغانستان دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

حضور گروه تروریستی داعش در خاک پاکستان در کنار تمام ادعاهایی که دولت کابل نسبت به حضور طالبان مسلح در خاک این کشور دارد، می‌تواند مشکلات اسلام‌آباد نسبت به مبارزه با تروریزم را بیشتر ساخته و تمرکز این کشور را مختل کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *