داعش مسئولیت حمله تروریستی امروز کابل را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار اعلامیه ای حمله انتحاری امروز به مسجد باقرالعلوم در غرب شهر کابل را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه امروز دوشنبه ( اول قوس) یک عامل انتحاری مواد انفجاری همراهش را در مراسم اربعین حسینی در داخل مسجد باقرالعلوم واقع ناحیه ششم شهرکابل منفجر ساخت.

در این رویداد تروریستی دست کم ۳۰ تن از عزاداران حسینی به شهادت رسیدند و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.

با این حال گروه تروریستی داعش در وبسایت ‘اعماق ‘ وابسته به این گروه تروریستی مسئولیت این حمله خونین انتحاری را بر عهده گرفته و گفته است که یک عضو این گروه این حمله را انجام داده است.

قبل از این گروه طالبان مسلح اعلام کرده بود حمله امروز کابل کار آنان نبوده است.

حمله به مسجد باقرالعلوم واکنش‌های گسترده‌ای از رهبران سیاسی، مقام‌های ارشد دولتی، برخی از سفارت‌های خارجی، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

همچنین شورای علمای شیعه افغانستان این حمله را “عمل ددمنشانه و بزدلانه” دانسته و بدون ذکر نام گروه مشخصی به “شقی ترین مردم زمان” نسبت داده است.

شورای علما از حکومت خواسته که عاملان این رویداد را مجازات کند و تاکید نموده که “زندگی مسالمت‌آمیز و اخوت اسلامی برادران شیعه و سنی در افغانستان همیشه زبان‌زد بوده و همچون خاری در چشم دشمنان اسلام و وحدت ملی ما بوده و خواهد ماند.‌

در اعلامیه شورای علما تاکید شده است که بدون شک برادران سنی و شیعه کما فی السابق با جدیت تمام بر تحکیم اخوت اسلامی در کشور تاکید خواهند داشت.”

همچنان سران حکومت وحدت ملی حمله به “نمازگزاران و مراسم اربعین حسنی در مسجد باقرالعلوم را “با شدیدترین الفاظ” محکوم کردند و حمله به اماکن مقدس را “دشمنی آشکار با اسلام و مردم افغانستان” دانسته اند.

از سوی هم دفتر سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) این حمله را “بی رحمانه” دانسته و در اعلامیه ای نوشته که “حمله عامدانه به اماکن مذهبی و مربوط به غیرنظامیان مغایر قوانین بین المللی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *