داعش طالبان را برای درگیری‌ها در قندوزآموزش می‌دهد

محمد عمر صافی فرمانده پولیس ملی در ولایت قندوز در شمال افغانستان گفته است گروه تروریستی داعش، طالبان را در این ولایت

محمد عمر صافی فرمانده پولیس ملی در ولایت قندوز در شمال افغانستان گفته است گروه تروریستی داعش، طالبان را در این ولایت آموزش نظامی می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای صافی تاکید کرده است که نیروهای دو گروه تروریستی داعش و طالبان در ولایت قندوز به هم پیوسته‌اند.

فرمانده پولیس قندوز به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است که اعضای گروه تروریستی داعش در حال حاضر از نیروهای طالبان حمایت کرده، به آنها آموزش داده و تلاش می‌کنند ظرفیت آنها را برای جنگی بزرگتر بالا ببرند.

محمد عمر صافی، تاکید می‌کند: درگیری‌ها در شمال افغانستان متفاوت است؛ جایی که شاهد ورود بی‌سابقه شبه‌نظامیان خارجی از کشورهایی چون چچن، پاکستان و تاجیکستان است.

همچنین عبدالودود وحیدی، سخنگوی پولیس قندوز گقته است که در ولسولی امام صاحب، داعش نیروهای محلی طالبان را برای افزایش ظرفیت آنها حمایت کرده و آموزش می‌دهند.

ماه گذشته صدها تن از شبه‌نظامیان چند ساعت پس از آغاز حملات بهاری طالبان تا شش کیلومتر وارد شهر قندوز شدند و ده‌ها هزار تن به علت درگیری‌های شدید بین طالبان و نیروهای دولت طی دو هفته گذشته ناگزیر به کوچ اجباری از منازل‌شان در قندوز شده‌اند.

Author

About Author