داعش در یکسال ۹۲۳ حمله انتحاری در عراق و سوریه انجام داده است

” چارلی وینتر” پژوهشگر مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم لاهه طی گزارشی تحت عنوان “جنگ انتحاری” نوشته است که در جریان یک سال گذشته ۹۲۳ تن از گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خودش را منفجر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این گزارش آمده است که گروه تروریستی داعش از عملیات انتحاری به عنوان یک راهبرد نظامی استفاده می کند درست مانند ارتش جاپان که از خلبانان انتحاری درجریان جنگ جهانی دوم استفاده می کرد.

” چارلی وینتر” پژوهشگر مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم لاهه نوشته است: ۹۲۳ نفر از عناصر داعش از دسامبر ۲۰۱۵ تا نوامبر۲۰۱۶ اقدام به عملیات انتحاری کرده اند.

وینتر می نویسد: داعش مفهوم شهادت طلبی را نزدیک ترین راه رسیدن به اهداف خود قرار داده است. این استراتژی از خلبانان کامیکاز یا انتحاری ژاپن شروع شده و تا سازمان تروریستی القاعده در دهه اول قرن کنونی امتداد دارد.

در این گزارش آمده است “۷۰ درصد عملیات های انتحاری که توسط عناصر داعش انجام می شود، با خودروهای بمب گذاری شده صورت می گیرد و هدف بیشتر آنها پایگاه ها و نیروهای نظامی است. تا از پیشروی آنان جلوگیری کنند.”

وینتر درگزارش خود تصریح کرده است: “بیشتر کسانی که داوطلب انجام عملیات انتحاری می شوند عراقی ها و سوری ها هستنند و اتباع سایر کشورها ۲۰ درصد عناصر انتحاری را تشکیل می دهند که بیشتر آنان از اتباع تاجیکستان؛ عربستان؛ مغرب و تونس هستند.”

این گزارش می افزاید: تحقیقات در جنگ موصل نشان می دهد که داعش بطور گسترده از عملیات انتحاری به عنوان یک راهبرد نظامی استفاده می کند.”

وینتر بر این باور است که در پس هر عملیات انتحاری اهداف راهبردی قرار دارد که داعش در جنگ های عراق و سوریه به آنها متکی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *