داعش در کابل، نگرانی، ترس و وحشت پایتخت نشینان

بعد از گذشت ۱۸ سال از ایجاد حکومت فعلی، شاید کسی تصور نمی کرد طالبانی که به آن شکل شکست خورده بودند، دوباره نیرو گرفته و در عین حال، گروهی به نام داعش ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مدت ۱۸ سال، کابل به عنوان پایتخت، یکی از ناامن ترین شهرهای کشور جلوه کرد و به وحشتناک ترین پایتخت جهان نیز بدل شد.

با تمام کوشش و تلاش های صورت گرفته، کابل همچنان ناامن است و شدیدترین و خونین ترین حملات انفجاری و انتحاری در آن رخداد و جان شماری را گرفت.

اما کسی فکر نمی کرد که در کنار طالبان مسلح، گروه دیگری نیز در افغانستان به قدرت برسد و به نوعی در مرکز شهر کابل، پایتخت کشور ظهور داشته و فعالیت کند.

ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که یک شبکه شش نفری اعضای گروه تروریستی داعش را در شهر کابل بازداشت کرده است.

ریاست امنیت ملی اعلام کرد که اعضای این شبکه در یک عملیات ویژه و هدفمند نیروهای قطعات خاص این ریاست از مربوطات شهر کابل بازداشت شده‌ اند.

بر اساس خبرنامه امنیت ملی، این افراد مصروف فعالیت ‌های مختلف تروریستی از جمله ترور و ربودن افراد، انتقال سلاح و مهمات و مواد انفجاری، انتقال افراد و خانواده ‌‌های داعش به ننگرهار و مناطق دیگر بوده ‌اند.

ریاست امنیت ملی می گوید که این افراد به ‌دستور «دین‌محمد» مشهور به نوید؛ از مسؤولان شهری گروه تروریستی داعش در کابل به‌ شکل مخفیانه فعالیت داشته ‌اند.

هرچند که اقدام و عملیات نیروهای امنیتی قابل ستایش است؛ اما با توجه به کارنامه و سابقه وحشتناک و خونین گروه تروریستی داعش، حضور اعضای این گروه در مرکز شهر کابل، نگرانی های عمده ای را به وجود آورده است.

نفوذ داعش در کابل که فضای امنیت روانی مردم آن خوب نبوده و قابل توصیف نیست، خبر خوبی نیست و در نوع خود بر نگرانی و بی امنی فکری پایتخت نشینان را افزایش می دهد.

این در حالی است که امنیت ملی وعده داده است که تروریستان را در هر نقطه ای نابود خواهد کرد؛ فراموش نباید کرد که بخشی از حملات خونین در کابل را طالبان نه و داعش به عهده گرفته بود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *