داعش تجهیزات مکاتب درزاب و قوش‌تپه را به یغما برد

اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند، گروه تروریستی داعش ۷۳ مکتب در ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب این ولایت را تخلیه کرده است و تمامی تجهیزات آن را با خود برده‌اند.

حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان، در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، گروه تروریستی داعش تجهیزات و امکانات مکاتب این ولسوالی‌ها را با خود برده و بخاطر بازگشایی دوباره آن هیچ‌گونه مواد مورد ضرورت باقی‌نمانده است.

وی افزود، ۴۵ باب مکتب در ولسوالی درزاب و ۲۸ باب مکتب در ولسوالی قوش‌تپه از سوی داعش تخلیه شده و کتاب، میز، چوکی، مواد لابراتواری، حاضری معلمین و شاگردان به یغما برده شده و به بخش‌های تحت کنترول‌شان در ولایت غور انتقال یافته است.

وی گفت، اکثر این مکاتب را جنگجویان داعش به سنگرهای نظامی مبدل کرده‌اند.

به گفته بانو صدف، تاکنون پیشنهادی از سوی این گروه به خاطر بازگشایی دروازه‌های این مکاتب ارائه نشده و تلاش‌های انجام شده از طریق بزرگان قومی نیز بی‌نتیجه بوده است.

در عین حال عبدالحی یشین، رئیس معارف جوزجان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه این موضوع را تائید کرده و می‌گوید که جنگجویان داعش کتاب ‌ها و بعضی از تجهیزات برخی مکاتب را به پایگاه‌های‌شان انتقال داده‌اند.

وی افزود همچنان تلاش‌ها برای بازگشایی مکاتب از سوی بزرگان قومی ادامه دارد.

در این حال محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان بسته بودن مکاتب در دو ولسوالی یاد شده را تائید کرد؛ اما تخلیه شدن مکاتب را رد نموده می‌گوید تا کنون اطلاعاتی در این مورد به آنان نرسیده است.

بر اساس معلومات؛ شورای ولایتی جوزجان، ۸۰ فیصد خاک ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه جوزجان در تصرف گروه تروریستی داعش قرار دارد و تا کنون هیچ‌گونه اقدامات از سوی حکومت بخاطر پاکسازی این ولسوالی‌ها روی دست گرفته نشده است.

پس از ختم رخصتی‌های موسمی از تاریخ ۱۵ سنبله سال‌جاری تا کنون؛ گروه تروریستی داعش اجازه باز شدن مکاتب به روی شاگردان این ولسوالی‌ها را نداده است.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *