داعش، چالش جدی و تازه برای شمال افغانستان

در حالی که طالبان مسلح در حال سقوط شماری از مناطق در شمال کشور هستند، معاون اول رئیس جمهور از حضور ۷ هزار عضو گروه تروریستی داعش در این منطقه خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال عبدالرشید دوستم، بعد از سقوط ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب، سفر به کندز را به تعویق انداخته و عازم فاریاب شد.

وی به محض رسیدن به شمال کشور اظهار داشت که بعد از عقب زدن طالبان مسلح از غورماچ به کندز رفته و این ولایت را نیز از وجود طالبان مسلح پاکسازی خواهد کرد.

اما حال معاون اول رئیس جمهور از حضور شمار زیادی از افراد گروه تروریستی داعش در ولایت های شمالی کشور خبر می دهد.

در خبرنامه معاونیت اول ریاست جمهوری آمده است که جنرال عبدالرشید دوستم می ‌گوید :«داعش در نظر دارد تا ۷ هزار جنگجوی خود را از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، تاجیکستان، ازبکستان و چچن در شمال افغانستان جابجا کند.»

وی تاکید کرده است که برای مقابله با این برنامه و طرح گروه تروریستی داعش، در قدم نخست باید طالبان مسلح را شکست دهد.

دوستم تاکید می کند که برای دست یابی به موفقیت در این امر، باید سنگرهای موجود نیروهای دفاعی و امنیتی در شمال کشور بیشتر از پیش مستحکم  و تجهیز شوند.

با این شرایط و در حالی که طالبان مسلح در شمار زیادی از ولایت های شمالی کشور فعالیت داشته و عملا چند ولسوالی در این ولایت را در اختیار دارد، گویا حضور شمار زیادی از اعضای گروه تروریستی داعش به چالش جدیدی در شمال تبدیل خواهد شد.

پیش از این، گروه تروریستی داعش در شماری از ولسوالی های ولایت ننگرهار فعالیت داشته و در حال حاضر نیروهای نظامی امریکا سرگرم نبرد شدید با آنها هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *