خون نمر پایمال نمی شود و جاویدان است

یبلیلبسیلعالمان دینی افغانستان با برگزاری مراسم همایش برای شیخ نمر باقر النمر، اظهار داشتند که خون این عالم عدالت خواه هیچ وقت پایمان نشده و همیشه جاویدان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم همایش و یاد از آیت الله نمر، امروز (۱۷جدی) با حضور علما، روحانیون، استادان دانشگاه، جوانان، مردان و زنان کابل در مرکز فعالیت های فرهنگی تبیان برگزار شد.

سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی تبیان در سخنانی اظهار داشت که رژیم آل سعود به دلیل اینکه توان ایستادگی در برابر شیخ نمر را نداشته و آزادی خواهی او را دیده نمی توانستند، وی را اعدام کردند.

به گفته وی، آیت الله نمر شهید آزادی خواهی و حق طلبی قشری از مردم عربستان بود که همیشه در اختناق زنده گی کرده و شرایط زنده گی شان هر روز سخت تر شده و با اعمال فشار آل سعود روبرو هستند.

مزاری اظهار داشت که عربستان همیشه از گروه های افراطی مانند داعش حمایت کرده و عملکرد اخیر آنها نیز تفاوتی با این گروه های افراطی ندارد.

در عین حال، سید هادی هادی، رئیس مرکز تبلیغاتی پیامبر اعظم (ص) نیز اظهار داشت که خون شیخ نمر زنده است و مسلمانان جهان این عمل آل سعود را به هیچ وجه نخواهند بخشید.

وی افزود که جهان اسلام باید با هم متحد باشند و چنین اعمالی آن هم در سرزمین وحی الهی، به هیچ وجه قابل قبول نیست و باعث تفرقه های جدی بین مسلمانان می شود.

هادی تاکید کرد که شیخ نمر به خاطر آزادی خواهی و عدالت خواهی به قتل رسیده و آل سعود با این عمل خود نشان داد که برخلاف تمام ادعاهایش در مورد حقوق بشر، هیچ توجهی به حقوق بشر نداشته و تمام اعمالش خلاف انسانیت است.

این عالم دین با اشاره به اعمال خشونت آمیز عربستان در یمن و کشتار افراد بیگناه، تصریح کرد که کنفرانس کشورهای اسلامی باید در رابطه به این خودسری های عربستان اقدام جدی داشته باشد.

گفتنی است که شیخ نمر باقر النمر، اوایل سال روان میلادی همراه با ۴۶ تن از دیگر آزادی خواهان به دلیل آزادی خواهی و عدالت خواهی از سوی رژیم آل سعود اعدام شد.

Author

About Author