خون ریزی مغزی رییس پیشن آی اس آی پاکستان را به کام مرگ برد

General-Ret-Hamid-Gulجنرال حمیدگل، رییس پیشین اداره استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس ای، روز گذشته در یکی از بیمارستان های پاکستان بر  اثر خون ریزی مغزی در گذشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس گزارش رسانه های پاکستانی، حمید گل روز جمعه جهت تفریح به یکی از مناطق سرد سیر پاکستان واقع در شهر مری اسلام آباد رفته بود که به گونه ناگهانی دچار خون ریزی مغزی شد، اما پس از انتقال به شفاخانه در گذشت.

از سویی هم یکی از دختران حمیدگل، در گفتگو با تلویزون ملی این کشور، تایید کرد که پدر ۷۹ ساله‌اش در پی خون ریزی مغزی در یکی از شفاخانه های نظامی در گذشته است.

این مقام پیشین اداره استخبارات نظامی پاکستان یکی از حامیان سرسخت گروه طالبان و شبکه حقانی شمرده می شد.

جنرال گل در ۲۰ نوامبر سال ۱۹۳۶در در منطقۀ سرگودها در پنجاب تولد شد. او در ایجاد گروه‌های شورشی در برابر حکومت هند در کشمیر نیز نقش کلیدی داشت.

او همچنان جدا از همکاری با طالبان در افغانستان و شورش‌گری در کشمیر، به همکاری با گروه هراس‌افگنی القاعده نیز متهم شده‌است.

حمیدگل، جنرال متقاعد پاکستان، بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹، رییس اداره استخبارات نظامی پاکستان بود و در زمان تهاجم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی روابط نزدیکی با احزاب و تنظیم های مجاهدین افغان داشت.

Author

About Author