خودکشی، مشکل دیرینه ارتش امریکا

سرباز جنگ ویتنام از خودکشی در حین خدمت سربازی و پس از آن در ارتش امریکا به عنوان یک«مشکل دیرینه»نام برده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتر دارنل استفان سامرز می گوید، بنابر تجربیات شخصی‌اش معتقد است دولت امریکا با قاطعیت علاقه‌ای به حل وفصل مشکل خودکشی در ارتش ندارد.

این سرباز قدیمی جنگ ویتنام گفته است که دولت امریکادر طول تاریخ همواره شرایط واقعی در ارتش را پنهان کرده است، استفان سامرز افزود: اما فقط مسئله خودکشی نیست بلکه میلیون‌ها مشکل روحی و روانی ومعلولیت های جسمی ماحصل خدمت در ارتش امریکاست.

دکتر سامرز یادآور شد که وی در دوران آموزش سربازی، موارد متعددی از خودکشی سربازان افسرده که ازخودگذشتگی خود را زیرسوال می‌بردند شاهد بوده است، بنابر نتایج یک نظرسنجی جدید، یکی ازهر سه سرباز جنگ عراق و افغانستان به خودکشی فکر کرده است.

براساس نتایج نظر سنجی سربازان عراق و افغانستان، ۴۵درصد از سربازان گفته‌اند که آن‌ها یک سرباز را که اقدام به خودکشی کرده است، می شناسند.

۶۶ درصد از پرسش شوندگان می‌گویند که باراک اوباما رئیس جمهور به مشکلات آن‌ها توجهی ندارد، این درحالی است که ۸۰ درصد دیگر می‌گویند کنگره به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمی‌کند .

بنابر اداره امور سربازان، هر روز ۲۲سرباز دست به خودکشی می زنند.

بنابر آمارهای این اداره، ۱۱ تا ۲۰ درصد از سربازان جنگ عراق و افغانستان نیز به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا هستند، این در حالی است که اغلب کهنه سربازانی که از اختلالات روانی رنج می‌برند هیچ‌گاه به طور کامل مورد مداوا و مراقبت های لازم قرار نمی‌گیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *