خواست گلبدین حکمتیار از طالبان

رهبر حزب اسلامی در یک نشست رسمی در شهر مهترلام، مرکز ولایت لغمان حاضر شده و از طالبان خواست تا دست از مخالفت برداشته و راه صلح را در پیش گیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار امروز (۹ثور) بعد از ۲۰ سال در نخستین نشست در میان هواداران، مردم و رسانه‌ها حاضر شد.

وی بعد از گذشت نزدیک به یک سال از امضای توافقنامه صلح با حکومت وحدت ملی در این نشست حاضر شده و از مخالفان مسلح به ویژه طالبان خواست تا از جنگ دست کشیده و به صلح روی بیاورند.

وی بر ضرورت صلح در کشور تاکید کرده و گفت که تمامی افغان‌ها از وضعیت امنیتی کنونی خسته شده و تمامی طرف‌های دخیل در جنگ باید با هم یکجا شده و برای پیدا کردن راه‌حل برای بحران کنونی تلاش کنند.

رهبر حزب اسلامی تصریح کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند با زور بر افغانستان حکمروایی کند و عاملان قتل عام مردم به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.

حکمتیار تاکید کرد که هر کسی در برابر دین می‌جنگد دشمن مردم افغانستان است  و همه خواهان یک افغانستان آزاد و مستقل می‌باشیم و باید همه با کاروان صلح یکجا شوند.

به گفته وی، زمانی که به جهاد نیاز بود، جهاد کرده و اکنون که زمان صلح است؛ مبارزه می‌کند تا صلح در افغانستان تامین شود و این روند از ولایت لغمان آغاز می‌شود.

رهبر حزب اسلام ضمن نکوهش حمله بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بلخ، تاکید کرد :«بیاید این جنگ ویرانگر را به خاطر خدا پایان دهیم.»

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *