خواست آلمان از حکومت برای پاسخ دهی به اعتراضات مدنی مردم

13219777_1181767478555837_110569765_nسفیر آلمان در کابل نسبت به اعتراضات مردم به پروژه برق توتاپ از حکومت افغانستان خواست تا به این اعتراضات پاسخ مناسب بدهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری امروز (۲۶ثور) با مارکوس پوتسل، سفیر آلمان مقیم کابل دیدار کرد.

دراین دیدار اعتراض مردم به تغییر مسیرلین انتقال برق وارداتی ترکمنستان از بامیان ـ میدان وردک به سالنگ مورد بحث قرار گرفت.

دانش در این دیدار اظهار داشت که با توجه به بررسی های تخنیکی و تعهدات دولت افغانستان مبنی بر انکشاف متوازن، اعتراض مردم یک حرکت بجا است.

به گفته وی، شش ماه پیش این مسئله رسما در هیئت رهبری حکومت وحدت ملی مطرح و خواسته شده بود که به این خواست مردم پاسخ درست و قناعت بخش داده شود.

معاون دوم رئیس جمهور تاکید کرد که این مسئله از نزدیک پی گیری می شود تا از طریق مفاهمه و مذاکره و به صورت مسالمت آمیز به آن رسیده گی شود.

وی اظهار داشت که هم اکنون تلاش برای ارائه پاسخ روشن و قناعت بخش به اعتراض های برحق مردم جریان داشته و این مسؤلیت حکومت است که در چنین موارد، شفاف و مسؤلانه برخورد کند.

در عین حال، مارکوس پوتسل، بر توجه حکومت برای پاسخ به اعترضات مردم در این زمینه تأکید کرد.

وی گفت :«بانک انکشاف آسیایی و شرکت آلمانیِ فیشنر در این قضیه بی طرف است و کشور آلمان، در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد بود.»

این در حالی است که جنبش روشنایی فردا (دوشنبه ۲۷ثور) را به عنوان روزی برای مظاهره میلیونی در سراسر کشور تعیین کرده است.

Author

About Author