خطر بروز فاجعه در”ارگوی” بدخشان رفع شد

اتحادیۀانجمن انجنیران افغانستان (AEA) اعلام کردند که خطر بروز فاجعۀ بزرگی که از ناحیۀ ذخیرۀ آب در ولسوالی ارگوی ولایت بدخشان و قریه جات پائین آب این ولسوالی وجود داشت، با تلاش انجنیران افغان رفع شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ایجاد ذخیره آب در ولسوالی ارگو و پس از انهدام بند خاکی تازه ایجاد شده از لغزش خاک در این دره، روستا های پایین را به  خطر سیلاب مواجه ساخته بود که بعد از تحلیل و تجزیه فنی شرایط ساحه یی به شیوه ساده، با امکانات موجود و با بودجه اندک جمع آوری شده، به طور کلی مرفوع شده است.

براساس معلومات اتحادیه و انجمن انجنیران افغان، همکاران مسلکی این اتحادیه برای مهار کردن خطرات احتمالی بعدی بخصوص جلوگیری از بروز فاجعۀ ناشی از امکان تخریب بند خاکی تازه ایجاد شده با ذخیره آبی بزرگی که می توانست با باران های بعدی بزرگتر گردد،  به تاریخ بیست و سوم ماه ثور سال جاری آغاز و به تاریخ دوم ماه جوزا موفقانه به پایۀ اتمام رسید.

این کار بزرگ با همت انجنیران هر یک سید شریف شبیر، محمد نصیر رحمت، سید حبیب غضنفر، محمد تمیم بهادرزی، محمد رفیع و احمد ولید هویدا که بیشتر این مدت را در ساحه بوده اند، بدست آمده است.

براساس خبرنامه اتحادیه؛ این کار انجنیران به حمایت و همکاری وزارت انکشاف دهات، وزارت انرژی و آب، سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد FAO، ولایت بدخشان، ریاست حوزه فرعی دریای کوکچه،USAID, ICIMOD, UNITAR, USACE صورت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *