خطر ائتلاف عربی اسرائیلی بر خاورمیانه

12825325_1041617009232752_1996183494_nروزنامه ی جورزالیم پست از دیدار پادشاه خودکامه ی بحرین با خاخام مارک شنییر، رئیس مرکز تقریب ادیان «اثنیک آندرستندینگ» در منامه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از القدس العربی، حمد بن عیسی آل خلیفه برقراری روابط مستقیم میان برخی دولت های عربی با اسرائیل را تنها مسئله ی زمان به شمار آورده است.

در این دیدار خاخام شنییر نیز دشمنی مشترک کشورهای خلیج و اسرائیل با محور مقاومت را زمینه ای برای صلح میان اعراب و دولت یهود عنوان نمود.

تحولات ژئو سیاسی اخیر در منطقه با اصرار تل آویو برای بهبود روابط خود با ریاض و رسانه ای کردن آن همراه بوده است.

چندی پیش شبکه ی ده تلویزیون اسرائیل با دریافت موافقت واحد سانسور رسانه ای ارتش گزارشی از سفر هیئت اسرائیلی بلند پایه ای به ریاض منتشر نمود.

از سویی دیگر و عادل الجبیر وزیر امور خارجه ی عربستان سعودی به همراه رئیس سازمان اطلاعات رژیم سعودی در رأس هیئتی وارد تل آویو شده اند.

همزمان با آنکه تحلیل رسانه های بین المللی و منطقه ای حاکی از افزایش همکاری ها میان تل آویو و کشورهای عربی است، چنین ائتلافی اسرائیل را با اختیارات بیشتری در خاورمیانه مواجه می سازد.

پس از بیانیه ی کشورهای شورای هماهنگی خلیج مبنی بر تروریستی تلقی کردن حزب الله لبنان، عربستان سعودی و امیرنشین های تابع آن در خلیج به هر گونه اقدام نظامی اسرائیل علیه لبنان مشروعیت بخشیده اند.

در همین راستا روزنامه ی رای الیوم با شرم آور خواندن عملکرد کشورهای شورای همکاری خلیج، اقدام اخیر را مقدمه ای برای سرکوب سایر جنبش های مقاومت دانسته بود.

پیش بینی روزنامه ی رای الیوم با هدف قرار گرفتن جنبش حماس در مصر و اتهام آن به دست داشتن در ترور دادستان عام کشور در سناریویی مضحک به تحقق پیوست.

Author

About Author