خسارات وارده طالبان مسلح در دو ماه گذشته

 

معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در جریان دو ماه اخیر سال روان، طالبان مسلح در کنار جنگ و درگیری و ایجاد ناامنی، خسارات مالی نیز بر تعمیرهای دولتی و مردمی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شاه حسین مرتضوی، در نشست خبری امروز (۸عقرب) اظهار داشت که در جریان دو ماه گذشته ۳۰۲ باب مکتب در ۱۱ ولایت کشور از سوی طالبان مسلح تخریب شده است.

وی اظهار داشت که در کنار تخریب این مکاتب، ۵۳۰۵ خانه مسکونی، ۴۱ مرکز صحی، ۱۷۰ پلچک، ۱۸۱۸ دوکان، ۴ تعمیر دولتی، ۶ پل، ۲۹۳ معبر، ۱۲۳ کیلومتر سرک، ۵۳۰۵ منزل مسکونی و ۲۰۳ دیوار استنادی در یازده ولایت کشور تخریب شده و ۵۰ مسجد نیز خساره مند شده است.

بر اساس گفته های مرتضوی، میزان خسارات وارده طالبان مسلح در دو ماه گذشته، ۲ میلیارد و ۱۴۹ میلیون افغانی بوده که این خسارات در کنار ناامنیها و جنگی است که طالبان مسلح در سراسر کشور راه اندازی کرده اند.

از سوی دیگر، معاون سخنگوی رئیس جمهور به تنش های لفظی ایجاد شده بین مقام های عالی رتبه دولتی اشاره کرده و تصریح کرد که این موارد نوعی «تنوع دیدگاه» است و به زودی حل می شود.

وی معتقد است که این تنوع دیدگاه ها قابل نگرانی نیست.

در عین حال، مرتضوی از نماینده گان مجلس خواست که در ابتدا مشکلات داخلی خود را حل کنند و بعد از آن به فکر حل مشکلات دولتی باشند.

از نظر وی، مجلس نماینده گان در بسیاری از موارد نصاب کامل ندارد و به همین خاطر خیلی از مشکلات آنها باقی مانده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *