خرسندی ترکیه از برگزاری دور دوم انتخابات افغانستان

وزارت امور خارجه ترکیه با ارسال پیام از طریق سفارت آن کشور در کابل، از برگزاری موفقانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ستایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت خارجه ترکیه تاکید کرده که برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ۱۴ جون سال ۲۰۱۴م در یک فضای امن و آرام موجب خرسندی ما گردیده است.

در این پیام آمده است که سطح اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری که یک مرحله خیلی مهم برای پروسه انتقال سیاسی در افغانستان است به خاطر آینده این کشور نقش تعیین کننده دارد و این روند یکبار دیگر مهر تأیید گذاشت که مردم افغانستان به ثبات پایدار، وحدت و یکپارچگی در کشور شان اهمیت قایل هستند.

در این پیام تاکید شده که برگزاری موفقانه انتخابات از نظر به نمایش گذاشتن ظرفیت ادارات افغانستان نیز قابل اهمیت می باشد و باور کامل داریم که پروسه انتخابات مطابق تقویم پیش بینی شده به نتیجه خواهد رسید و حکومت جدید، از سوی همه مردم افغانستان حمایت خواهد شد، تا گام های برداشته شده به خاطر تأمین صلح، ثبات و رفاه در کشور را ادامه دهند.

ترکیه در راستای هدف تأمین صلح، ثبات و آرامی در افغانستان همبستگی خویش را با مردم دوست و برادر افغانستان ادامه خواهد داد و بر مبنای اساسات محکم روابط دو جانبه هر دو کشور، باحکومت جدید نیز در همکاری نزدیک به کار خویش ادامه خواهد بخشید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *