خبرکناره گیری مقتدی صدر از سیاست صحت ندارد

ابراهیم الجابری، رئیس دفتر مقتدی صدر در بغداد اعلام کرد که خبرکناره گیری آقای صدر از سیاست صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاور میامه به نقل از العالم، مدیر یکی از دفاتر رهبر جریان صدر در واکنش به خبر کناره گیری مقتدی صدر از سیاست، از اعتکاف وی در دهه آخر ماه مبارک رمضان برای عبادت خبر داد.

“ابراهیم الجابری” رئیس دفتر مقتدی صدر در شهرک صدر (بغداد) گفته است که مقتدی صدر برخلاف اخبار رسانه ها از عرصه سیاست کناره گیری نکرده است بلکه طبق عادت هرسال در دهه آخر ماه مبارک رمضان برای عبادت و دور بودن از امور دنیوی اعتکاف کرده.

وی تأکید کرده که مقتدی صدر نظیر پدرش به بندگی خالصانه خود به خداوند ادامه می دهد و مخلص ملت عراق است و اولین و آخرین مردی خواهد بود که برای حفظ جان مردم عراق مبارزه خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به مقتدی صدر روحانی جوان عراقی و رهبر گروه نظامی جیش‌المهدی،در چهارم ماه جاری میلادی گفته بود که وی تصمیم گرفته است از سیاست کناره گیری کند.

رهبران فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر روز سه شنبه از مقتدی صدر خواستند که از تصمیم برای کناره گیری از حیات سیاسی و اجتماعی عراق صرف نظر کند.

نوری مالکی نخست وزیر عراق چهارشنبه گذشته کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی را احساس ناامیدی وی به دلیل اوضاع امنیتی کنونی دانست و تاکید کرد که اگر اصلاحات واقعی در درون جریان صدر صورت نگیرد؛ برخورد بین جریان صدر و جنبش اهل حق به برخورد درون خود این جریان تبدیل خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *