خبرهای تازه از انتخابات ایران

علی اکبر ولایتی نامزد شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری، به نقش ایران در امور منطقه و جهان تاکید کرده است.


ولایتی روز یکشنبه در جریان یک مصاحبه تلویزیونی در همین خصوص تصریح کرد وی از تمامی تجارب خود به عنوان یک دیپلمات ارشد ایرانی استفاده خواهد کرد تا روابط جمهوری اسلامی را با جهان ارتقا بخشد.

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی گفت: « ایران یک کشور بسیار ویژه است و از نقش ژئوپلیتیک ویژه‎ای در منطقه برخوردار است و همه این موضوع را می‎دانند. ما ۱۵ همسایه داریم و مهم‎ترین بازیگر منطقه هستیم. امروز مساله‎ای در منطقه نیست که بدون دخالت ایران حل شود.»

این نامزد اصول‎گرا در ادامه خاطرنشان کرد که طرح جامعی برای حل مساله هسته‎ای ایران دارد.

آقای ولایتی در جریان یازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری ایران که در (چهاردهم ژوئن) برگزار خواهد شد، با آقایان سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حسن روحانی مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس جمهوری اسلامی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا عارف معاون اول رئیس‎جمهور در دوران حجت الاسلام سید محمد خاتمی، و محمد غرضی وزیر اسبق پست و تلگراف و تلفن، به رقابت خواهد پرداخت.

بیش از ۶۶ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری ایران در نظر گرفته شده است و ایرانیان مقیم خارج نیز می‎توانند از طریق ۲۸۵ شعبه در نظر گرفته شده در کشورهای خارجی، آراء خود را به صندوق‎ها ریزند.

رئیس‎جمهور ایران برای یک دوره چهارساله و از طریق برگزاری انتخابات سراسری برگزیده خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *