خبرنگاری رشته محبوب زنان در هرات

بر اساس گفته‌های زنان خبرنگار در هرات میزان علاقه‌مندی زنان به رشته خبرنگاری افزایش یافته است.

نقیبه بارکزی مسؤل زنان خبرنگار افغانستان به خبرگزاری خاورمیانه چنین گفت ” زنان خبرنگار با چالش‌های زیادی مبارزه می‌کند و میزان علاقه‌مندی شان به رشته خبرنگاری در حال افزایش می‌باشد”.

به گفته وی سال گذشته در جامعه رسانه‎ی هرات بیش از ۴۵ بانوی خبرنگار مصروف فعالیت بودند اما در سال جاری به بیش از شصت تن افزایش یافته است.

او دلیل اساسی افزایش علاقه‎مندی زنان به رشته خبرنگاری را کوشش و تلاش و ساختار شکنی خود زنان عنوان نمود که امروزه راه برای عموم زنان باز کرده است.

در همین حال فرصت‎های زیادی در بخش خبرنگاری برای زنان مساعد شده و خبرگزاری‌ها و نهادهای گوناگون در ارتقای آگاهی دهی برای زنان فعالیت می‌نمایند.

نسیمه همدرد مسؤل خبرگزاری بانوان افغانستان می‎گوید با آنکه فرصت‌های زیادی برای زنان مساعد شده است اما در بخش تهیه و مدیریت خبر به زنان کم‌تر فرصت داده می‌شود.

پروانه تسکین استاد خبرنگاری دانشگاه هرات بیان کرد که آگاهی زنان از تأثیر گذاری رشته خبرنگاری و فعالیت آن باعث شده است که زنان به این رشته بیشتر رو بیاورد.

در همین حال شماری از دانشجویان بانو در رشته خبرنگاری دانشگاه هرات از مشکلات زیاد سد راه زنان خبرنگار نگران هستند اما با آن هم نسبت به آینده این رشته خوشبین هستند.

مهتاب نیایش یک تن از دانشجویان رشته خبرنگاری دانشگاه هرات و مدیر مسؤل هفته نامه گاه‌نگار رشته خبرنگاری را متشکل از مرد و زن دانسته که زنان هم توانسته است سهم خویش را با شوق و علاقه ادا نمایند و با تمام مشکلات مبارزه نمایند.

بر اساس گفته‎های بانوان پیشتاز در عرصه خبرنگاری اگر شرایط به همین منوال ادامه بیابد حضور زنان خبرنگار در بخش خبرنگاری پررنگ‌تر و گسترده تر خواهند شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *