خانواده های قربانیان افغانستان، بازهم به دور از حقایق

نماینده گان مجلس به عنوان وکلای مردمی که بیشترین قربانی در حملات انتحاری و انفجاری، ناامنی ها، درگیری در میدان نبرد، گروگان گیری و امثال آن را داده اند؛ در اولین روز جلسه کاری شان، بازهم موکلین خود را پشت پرده حقایق نگه داشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خانه ملت در اقدامی از پیش تعیین شده و بعد از حضور مقام های امنیتی برای پاسخگویی به ابهامات امنیتی، مجلس را سری و به دور از چشم مردم اعلام کرد تا معلومات را تنها خودشان داشته باشند؛ در حالی که در مدت ۴۵ روز رخصتی، بیشتر وقت خود را در سفر و چکر گذراندند.

این اقدام هرچند با مخالفت برخی از نماینده گان روبرو شد؛ اما در نهایت مجلس سری شد تا خانواده های قربانیان و داغدیده های ناامنی در کشور از حقایق بی اطلاع بمانند.

مجلس در حالی نشست خود با مقام های امنیتی را سری اعلام کرد که شمار زیاد قربانیان حملات انتحاری و انفجاری، درگیری در میدان نبرد و عملیات، فرزندان ملتی است که باید از حقیقت کشته شدن عزیزانشان آگاه باشند.

نماینده گان مجلس و مقام های امنیتی که در نشست امروز (۱۷سنبله) حضور دارند خود نظاره کننده گان خبرهایی است که حاکی از کشته و زخمی شدن مردم بیگناه کشور است و تصمیماتی که گرفته می شود نیز به دور از چشم آنهاست.

به هر صورت می بایست نشست های اینچنین به صورت علنی باشد تا مردم از نحوه انتقال مواد انفجاری تا نزدیکی دروازه وزارت دفاع ملی آگاه باشند؛ تا مردم بدانند که چگونه موتری مملو از مواد انفجاری تا شهر نو کابل می رسد و خواب را بر مردم حرام می کند؟

مردم باید بدانند که چگونه یک موتر مملو از مواد انفجاری تا دیوار کناری دانشگاه امریکایی افغانستان و از داخل لیسه نابینایان می رسد و حمله کننده گان دیگر در کدام موقعیت قرار دارند که از این شدت انفجار در امان می مانند و به راحتی آماده حملات بعدی می شوند؟

قابل ذکر است که این اولین بار نیست که وکلای مردم در خانه ملت، معلومات را به دور از چشم مردم و ملت استماع کرده و در مورد آن تصمیمی می گیرند که تا حال کارا نبوده و دامنه ناامنی در حال گسترش است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *