«خانه امن» خبرنگاران در کابل ایجاد می شود

دولت تصمیم گرفته است که برای مصونیت و بود و باش خبرنگاران ولایتی، خانه امنی در کابل ایجاد کرده و پرونده های خشونت علیه خبرنگاران را دوباره به جریان بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نادر نادری، مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه، ایجاد خانه امن را در نشست امروز (۱۲عقرب) کمیته مصونیت خبرنگاران اعلام کرد.

نادری اظهار داشت که این خانه امن هفته آینده در اختیار نهادهای مدافع حقوق خبرنگاران قرار داده می شود تا خبرنگارانی که از ولایت های کشور به کابل می آیند، در این مکان بود و باش داشته باشند.

وی اظهار داشت که هدف از ایجاد این خانه امن، موجودیت مکانی امن و مصوون برای خبرنگاران است تا آنها از رفت و آمد به هوتل ها خودداری کنند.

از سویی هم نادری به خشونت علیه خبرنگاران اشاره کرده و گفت که بر اساس پیگیری های مداوم، قرار است تا پرونده های خشونت علیه خبرنگاران دوباره باز شده و عاملین آن نیز به پنجه قانون سپرده شوند.

مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه بیان داشت که دو نوع خشونت علیه خبرنگاران اعمال میشود که خشونت های سازمان یافته و خشونت های فردی است، که دولت نگران خشونت های سازمان یافته است و به دنبال مصوونیت خبرنگاران می باشد.

بر اساس معلومات منبع، در یک سال اخیر ۶۷۸ مورد خشونت علیه خبرنگاران، ۶۰ مورد قتل، ۴۸ مورد بازداشت، ۲۴ مورد اختطاف و ۲۰۰ مورد اهانت و خشونت لفظی ثبت شده است که دولت دوباره به آنها رسیده گی خواهد کرد.

نادری تصریح کرد که برای رسیدن به هدف، هنوز هم جامعه و اهل رسانه قربانی خواهند داد؛ اما دولت تلاش دارد تا این قربانی ها به دلیل سهل انگاری نباشد.

از سویی هم، شماری از مسوولان رسانه های کشور عدم دسترسی به معلومات و عدم امنیت خبرنگاران را از جمله نگرانی های عمده اهل رسانه در کشور به ویژه ولایت های ناآرام عنوان کرده و از حکومت خواهان رسیده گی به این مشکلات شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *