حکومت بدون مجاهدین کامیاب نیست

فرمانده برجسته جهاد در غرب کشور در مراسم گرامیداشت از یاد شهدای ۲۴ حوت هرات، اظهار داشت که حکومت نباید مجاهدین را عقب بزند و از خارجی ها کمک بخواهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز (۲۴حوت) برابر است با سی و هشتمین سالروز قیام ۲۴ حوت مردم هرات بر علیه حکومت وقت.

در این مراسم که با حضور شمار زیادی از مردان، زنان، دختران و پسران هراتی و مقام های محلی و شماری از نماینده گان مجلس در مزار شهدای گمنام هرات برگزار شد، محمد اسماعیل خان اظهار داشت که مقام های فعلی افغانستان با خون شهدا به قدرت رسیده اند و نباید خون شهدا را نادیده بگیرند.

این فرمانده جهادی تصریح کرد که حکومت به جای کمک خواستن از خارجی ها باید از مجاهدین کمک بخواهند و به مردم متکی باشند تا موفق شود.

وی با انتقاد از عقب زدن مجاهدین از سوی حکومت اظهار داشت که اگر دولت به مردم اتکا داشته باشد، دشمنان توان مقابله را نداشته و به زودی شکست می خورند.

به باور اسماعیل خان، حکومت وحدت ملی در شرایط فعلی تنها نگران امنیت خودش است و مردم و مجاهدین را فراموش کرده است.

وزیر پیشین انرژی و آب تصریح کرد که همسایگانی که در آتش افروزی جنگ افغانستان نقش دارند، بدانند که دود این آتش، چشم خودشان را کور خواهد کرد.

وی از دولت خواست تا از خانواده های شهدا و معلولین جنگ های تحمیلی کشور حمایت همه جانبه داشته باشد.

در عین حال، محمد آصف رحیمی، والی هرات ۲۴ حوت را به عنوان یک روز ملی در تاریخ افغانستان عنوان کرد و از مردم خواست تا به پاس خون شهدا در تأمین امنیت و بازسازی کشور سهیم شوند.

گفتنی است که به تاریخ ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ مردم ولایت هرات نسبت به عملکرد رژیم وقت اعتراض نموده و در مقابل آنان دست به قیام زدند که در اثر این قیام، تعداد زیادی از مردم توسط آن رژیم جان باخته و یا زنده به گور شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *