حکومت باید خیال کنارگذاشتن مجاهدین را از سر بیرون کند

AFA18BE1-68A3-4816-8C15-25CB4C19ADCC_w900_r1_s

عبدالرب رسول سیاف، یکتن از رهبران جهادی کشور معتقد است که حلقاتی در حکومت به دنبال کنار گذاشتن مجاهدین هستند که این خیال باید از سر آنها بیرون شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورای حراست و ثبات، امروز (۳حوت) به مناسب پاسداشت از قیام تاریخی مردم کابل در برابر ارتش سرخ شوروی، مراسمی در پغمان برگزار کرد.

عبدالرب رسول سیاف، عضو این شورا و یکتن از رهبران جهادی در این مراسم اظهار داشت که شماری از افراد در داخل حکومت به دنبال کنارگذاشتن مجاهدین هستند.

به باور وی، این افراد مشخص هستند و می داند که آنها از کجا تمویل شده و از کجا تعلیم می بینند تا بر علیه مجاهدین صحبت کرده و به دنبال تضعیف آنها باشد.

سیاف افزود :«یک تعداد بوق های زنگ زده همیشه بر ضد مجاهدین بوق زدند و فریاد سر دادند و بر ضد آنها صحبت می کنند، می خواهند سنگر دفاع مُلک را بشکنند.»

از سویی هم وی وضعیت و جنگ فعلی در کشور را جنگ داعش، القاعده و طالب ندانسته و آن را نوعی تجاوز بیرونی عنوان داشت که از ۳۰ سال در برابر ملت تحمیل شده است.

سیاف همچنین از طالبان خواست تا بخاطر جنگ تحمیل شده بالای ملت افغانستان، از جنگ دست بردار شده و نگذارد که منفعت این جنگ به دیگران برسد و افغانستان توسط آنها ویران شود.

وی اظهار داشت :«به حکومت بارها گفتم که اگر می خواهید توطئه، تجاوز و شرایط فعلی جواب داده شود باید از ملت کار گرفته شود و به ملت اجازه دفاع داده شود، تا از حاکمیت ملی و نوامیس مُلک دفاع کند.»

با این حال، سیاف تصریح کرد که به جنگ علاقه و عشق وجود ندارد و همه مجاهدین به دنبال آن هستند تا کشمکش های فعلی خاتمه یابد و خواهان صلح هستند؛ اما صلحی که با رفاه و آسایش مردم یکجا باشد و ثبات کشور را به دنبال داشته باشد.

بر اساس اظهارات این رهبر جهادی، صلح در شرایطی که هم به طرف مقابل امتیاز داده شود و هم جنگ دوام داشته باشد؛ قابل قبول مردم نیست و شخصی که برای گفتگوهای صلح تعیین می شود باید خون، باور و اعتقادش با عزت ملت و سرزمین گره خورده باشد تا حقوق پایمال شده مردم احیا شود.

وی با اشاره به سوم حوت ۱۳۵۸ گفت که شب تاریخی سوم حوت شب عادی نبود و نعره الله اکبر اعلام فروپاشی شوروی وقت بود، اعلام پیش از وقت کامیابی مجاهدین بود.

به اعتقاد سیاف، الله اکبر شعاری بود که همه مردم افغانستان را دورهم جمع کرد و پایه های کرملین را لرزاند.

از سوی دیگر وی با اشاره به انتخابات، خواهان اعلام تاریخی برای انتخابات شدند که جوابگوی همه جانبه این پروسه باشد و حاکمیت در این کشور تامین شود و اصلاحاتی در آن اعمال شود که قابل قبول باشد.

گفتنی است که در سوم حوت ۱۳۵۸، کابلیان در برابر ظلم و زندانی کردن روشن فکران به پا ایستاده و قیام بزرگ مردمی را به راه انداختند.

Author

About Author