حکم اعدام برای انتحاری کنندگان بازداشت شده در کشور

برای اولین بار وزارت امور داخله کشور به آن عده از حمله کنندگان انتحاری تقاضای اشد مجازات را نموده است که قبل از انتحار کردن دستیگر شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته این وزارت در سال جاری ده ها عامل انتحاری و مخالف مسلح دولت دستگیر شده اند، بنا به ارقام ارائه شده از سوی وزارت داخله در سال گذشته نیز در مناطق مختلف افغانستان ده ها تن از حمله کنندگان انتحاری و آن مخالفان مسلح دستگیرشده اند که قصد ویرانی جاده ها، پل ها ، پلچک ها و سایر تاسیسات عام المنفعه را داشته اند.

این نهاد امنیتی هنگامی از ارگان های عدلی و قضایی کشور خواهان مجازات اعدام عاجل جنگجویان طالبان شده است که حامد کرزی جهت هموار ساختن راه برای گفتگوهای صلح با طالبان، و به منظور مذاکره با مقامات پاکستان به اسلام آباد رفته است.

 صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله، با وجود آنکه شمار دستگیر شده گان حملات انتحاری را مشخص نکرد، اما با تاکید از ارگان های عدلی و قضایی تقاضا کرد تا در برابرعاملان انتحاری که زندانی هستند، از دلسوزی کار نگرفته و برای شان مجازات اعدام را صادر کنند.

صدیقی گفته است که نیروهای امنیتی کشور برای دستگیری این افراد قربانی بزرگی داده اند، وی افزود: تقاضای وزارت امور داخله از نهاد های عدلی و قضایی این است که برای آن مخالفان و به طور خاص برای آن انتحاری هایی که ظالم هستند و به افغان ها به دیده یک انسان نمی نگرند، و دستور کشتار افغان ها را از خارجی ها می گیرند، اشد مجازات یعنی اعدام صادر شود.

 سخنگوی وزارت داخله این اظهارات را پس از آن نمود که گفته می شود شام روز سه شنبه یک حمله کننده انتحاری به قصد کشتن محمد اسماعیل وزیر انرژی و آب کشور خود را در نزدیکی این وزارت خانه منفجر کرد، دراین حادثه جز خود انتحار کننده کسی دیگر کشته نشد، اما با این رویداد سکوت چند هفته ای پایتخت این کشور شکست.

صدیقی می گوید: دو تن مواد انفجاری توسط منسوبین ریاست عمومی استخبارات پولیس ملی در شمال کشف و ضبط شده است. این مواد توسط دشمنان مردم افغانستان در این منطقه برای ناامن ساختن ولایت های شمال جا بجا شده بود، صدیقی می گوید که “دشمنان مردم افغانستان” می خواستند از این مواد برای سازماندهی حملات انتحاری و انفجارهای کنار جاده ای استفاده کنند.

با این که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان تاحد زیادی مخالفت اش را با مجازات اعدام نشان داده است، وزارت داخله  کشور از ارگان های عدلی و قضایی می خواهد که عاملان انتحاری بازداشت شده را اعدام کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *