حومه های غزنی در تعرض طالبان

talibanmilitants--621x414طالبان بر کمربندهای امنیتی شهر غزنی و حومه های این شهر تعرض کرده و جنگ در این مناطق جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد علی احمدی، معاون والی غزنی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که طالبان امروز (چهارشنبه ۱۵میزان) بر مناطقی در حومه شهر غزنی حمله های تعرضی کردند.

به گفته وی، طالبان تا حال بر کمربندهای امنیتی شهر غزنی و مناطق قلعه قاضی، شهباز و ولسوالی خواجه میری حمله تعرض داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند.

احمدی افزود که این حملات بیشتر به صورت انداخت های پیکا و راکت بوده و طالبان از منازل مسکونی برای این کار خود استفاده می کنند.

منبع می گوید که دیشب طالبان بالای ولسوالی خواجه میری حمله گسترده داشتند که بعد از تلفات وارده از این ولسوالی به عقب رانده شدند؛ اما هنوزهم با استفاده از منازل مسکونی تنها به انداخت سلاح ثقیله می پردازند که این کار برای ایجاد رعب و ترس در بین مردم صورت می گیرد.

بر اساس اظهارات منبع، در این درگیری پنج طالب و دو تن از نیروهای امنیتی کشته شده و دو پولیس و دو طالب نیز زخم برداشته اند.

در عین حال، معاون والی غزنی در مورد کمک از نیروهای هوایی برای انجام عملیات اظهار داشت که این کار از هفته گذشته صورت گرفته اما به دلیل استفاده مخالفان از منازل مسکونی، این کار تا حال صورت نگرفته است.

از سوی دیگر، احمدی در مورد تلفات برخاسته از حملات امروز، اظهار بی اطلاعی کرده و گفت که حالت فعلی یک حالت جنگی است و جمع آوری معلومات در مورد تلفات نیز به وقت کافی نیاز دارد.

حمله بر حومه غزنی در حالی صورت می گیرد که در این اواخر فعالیت طالبان در شماری از ولایت ها در حال افزایش بوده و نیروهای امنیتی نیز با تمام داشته هایشان در برابر آنها ایستادگی کرده اند.

Author

About Author