حنا ربانی: حضور آمریکا در افغانستان برای ایجاد تفرقه در منطقه است

وزیر امور خارجه سابق پاکستان تاکید کرد، حضور آمریکا در افغانستان فقط برای ایجاد تفرقه در منطقه و همچنین کنترل ایران، روسیه و چین است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «حنا ربانی» وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با شبکه خبری سی ان ان، گفت: حضور آمریکا در افغانستان تنها برای ایجاد تفرقه در منطقه و کنترل کشورهایی نظیر ایران، روسیه و چین است.

وی همچنین در مورد توئیت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه پاکستان اظهار داشت: اگر اکنون وزیر خارجه پاکستان بودم این توئیت را نادیده می گرفتم و بیشتر از خود توئیت درباره توئیت کننده نگران می شدم.

ربانی در ادامه گفت به عنوان کسی که ۵ سال عهده دار سمت وزیر خارجه در کابینه پاکستان بودم، اعلام می کنم که اظهارات آمریکا در مورد حمایت مالی از پاکستان مبالغه ای بیش نیست.

وی افزود که تکیه کردن انحصاری پاکستان به کمک های مالی و نظامی پاکستان صرفا بزرگنمایی است که از جانب واشنگتن صورت می گیرد.

وزیر امور خارجه سابق پاکستان در ادامه گفت که آمریکا مدعی کمک ۳۳ میلیارد دالری به پاکستان است در حالی که واشنگتن تنها ۴.۸ میلیارد دالر در بخش نظامی و امنیتی و ۵.۳ میلیارد دالر در بخش دولتی به پاکستان کمک کرده است.

ربانی در پایان و در مورد روابط چین و پاکستان گفت که چین از امروز یا از ۵ سال گذشته نه، بلکه به مدت ۴ دهه است که متحد استراتژیک پاکستان است و شاید بتوان پکن را تنها متحد استراتژیک اسلام آباد در منطقه دانست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *