حمل سلاح و تردد موترهای شیشه سیاه باید قانونی شود

وزارت امور داخله تاکید دارد که حمل سلاح و تردد موترهای شیشه سیاه و مقام های عالی رتبه باید در چارچوب برنامه مبارزه با جرایم در کابل، قانونی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله در نشست خبری امروز (۲۳میزان) اظهار داشت که تلاش برای قانونی ساختن تردد موترهای شیشه سیاه و دولتی و حمل سلاح به شدت جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه سطح جرایم در کابل و دیگر شهرهای بزرگ کشور در حدود ۴۵ درصد کاهش یافته، تصریح کرد که برنامه مبارزه با جرایم در پایتخت در حال تطبیق است.

اندرابی تاکید کرد که این برنامه در حال حاضر به جایی رسیده که نیاز است حمل اسلحه و عبور و مرور هرنوع واسطه نقلیه در شهر کابل قانونی شود.

سرپرست وزارت امور داخله بیان داشت که «از عبور و مرور واسطه و استفاده سلاح از من شروع تا هر کسی دیگر که نیاز مبرم به‌ منظور تأمین امنیتش به سلاح و یا به موترهای زرهی دارد باید قانونی شود.»

اندرابی تصریح کرد که برای قانونی ساختن تردد موترهای شیشه سیاه و مقام ها، تلاش دارد تا با دیگر نهادهای مربوط همکاری کند.

وی برای تطبیق هرچه بهتر این برنامه خواهان همکاری مردم و مقام های عالی رتبه شد.

وزارت داخله در حالی بر قانونی شدن حمل سلاح و تردد موترهای شیشه سیاه تاکید دارد که از چند روز به این سو برنامه پاککاری فلم از موترها در سراسر کشور آغاز شده؛ اما برخی از نمایندگان که این رویکرد مورد رضایتشان نبوده، در یک جلسه اضطراری ساعت ۱۱ شب جمعه این نارضایتی شان را به سرپرست وزارت داخله ابراز کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *