حمله ۸۰۰ نفری شبه نظامیان طالب در هلمند

تازه ترین گزارشها از هلمند در جنوب شرق کشور حاکی از آنست که از چهار روز به این ۸۰۰ تن از شبه نظامیان طالب داخلی و خارجی در چند ولسوالی این ولایت حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این شبه نظامیان در ولسوالی های سنگین، مارجه، نوزاد، کجکی و موسی قلعه ولایت هلمند حمله کردند اما با مقاومت شدید نیروهای امنیتی افغانستان (پولیس و اردوی ملی) مواجه شده اند.

جنرال ظاهرعظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید که شدیدترین جنگ میان شبه نظامیان و نیروهای پولیس و اردوی ملی در ولسوالی سنگین و مارجه صورت گرفته و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

براساس گزاشها دردر این حملات بیش از ۱۰۰ تن کشته شده و ۳۰ تن از آنان افرادملکی تشکیل می دهند با این حال مقامات محلی تا کنون در باره آمار دقیق تلفات شبه نظامیان، افراد ملی و نیروهای امنیتی کشور چیزی نگفته اند.

جنرال ظاهرعظیمی می گوید که در این حمله طالبان داخلی و خارجی حضور داشته و از ساحات مختلف هلمند گردهم آمده و به ولسوالی ولایت هلمند حمله کردند اما آنان نتوانسته اند که در این به اهداف شان برسند.

به گفته عظیمی جنگ در ولسوالی سنگین و مارجه همچنان ادامه دارد و در سه ولسوالی دیگر شبه نظامیان با دادن تلفات سنگین به شکست مواجه شده اند.

گفته می شود در این حملات با وجود تلفات سنگینی که به طالبان وارد شده تلفاتی نیز نیروهای پولیس ملی و اردوی ملی وارد شده است.

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در سه روز به این طرف نبرد شدید میان نیروهای امنیتی افغان و شبه نظامیان طالب در ولسوالی سنگین، مارجه، کجکی، نوزاد و موسی قلعه صورت گرفته و برخی از عملیاتها همچنان ادامه دارد.

عظیمی گفت که طالبان نیرومند نشده بلکه طالبان ضعیف شده اند اما نبود نیروهای هوایی با پشت بانی از اردوی ملی باعث شده تا شبه نظامیان طالب در ساحات مختلف گردهم آماده و عملیاتهای را راه اندازی کنند.

وی گفت در صورت که کماندو های اردوی ملی در این جنگ با شبه نظامیان ضعیف واقع شوند نیروهای اردوی ملی از پایگاه های قندهار و هرات در محل نبرد اعزام خواهند شد.

ولایت هلمند از جمله ولایات ناامنی در جنوب شرق افغانستان که و نفوذ شبه نظامیان در این ولایت بیشتراز سایر ولایات می باشد و از سوی هم طالبان پاکستانی در نبردها طالبان افغانی را همراهی می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *