حمله گروهی مهاجمان انتحاری به مرکز تیم پی آر تی غزنی

گروهی از مهاجمان انتحاری حوالی ساعت چهار بعد از ظهر روز چهارشنبه به مرکز تیم بازسازی ولایتی (پی آر تی) غزنی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات محلی ولایت غزنی این حمله گروهی شبه نظامیان را تائید کرده و گفته اند به دنبال اولین انفجار نیرومند که به دروازه ورودی این مرکز رخ داد مهاجمان با نیروهای تیم پی آر تی درگیر شدند.

براساس گزارش های اولیه  این درگیری بیش از یک ساعت ادامه داشته و هشت تن از نظامیان بشمول افراد ملکی کشته و بیش از چهل نفر دیگر زخمی شده اند.

در میان کشته و زخمی ها زنان و کودکان نیز دیده شده و زخمی ها توسط نیروهای امنیتی به شفاخانه های مرکزی ولایت انتقال یافته اند.

براساس گزارشها مهاجمان نخست یک موتر بمب گذاری شده را به دیوار محوطه این مرکز نظامی کوبیده و انفجار داده و سپس داخل محوطه تیم پی آر تی شده اند.

در مرکز دفتر تیم بازسازی ولایتی غزنی، نیروهای نظامی امریکایی و پولندی ها مستقر هستند و این مرکز در نزدیکی شهر غزنی موقعیت دارد.

با ورود مهاجمان مسلح و انتحاری درگیری شدید میان آنان و نیروهای امریکایی رخ داده اما شمار دقیق مهاجمان معلوم نیست و این درگیری برای چندین ساعت ادامه داشته و تا کنون آمار دقیق تلفات ناشی از این حمله گزارش نشده است.

با این حال مسئولیت این رویداد را گروه طالبان برعهده گرفته و ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان با نشر خبرنامه ای گفته است که در این رویداد شمار زیادی از سربازان خارجی کشته شده اند.

براساس گزاشها شماری از سربازان نیروهای افغان نیز در این درگیری کشته و زخمی شده اند اما گفته می شود ساحه توسط نیروهای امریکایی محاصره شده و هلیکوپتر های آنان در حال گشت زنی در ساحه می باشد.

تا کنون مشخصا معلوم نیست که تمامی مهاجمان انتحاری در این درگیری کشته شده و یا مقاومت می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *