حمله گروهی طالب به زندان مرکزی دیره اسماعیل خان پاکستان

بامداد امروز (سه شنبه) یک گروه نزدیک به چهل نفر از شبه نظامیان طالبان پاکستانی به زندان مرکزی دیره اسماعیل خان در ایالت خیبر پشتونخوا شمال غرب پاکستان حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله گروهی طالبان حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد صورت گرفته و این مهاجمان مجهز با سلاح های سبک و سنگین و همچنین مواد جاسازی در بدن شان هستند.

گفته می شود تا کنون در این حمله  سه تن از نیروهای پولیس و شش نفر دیگر کشته شده اند و درگیری تا حوالی ساعت قبل به شدت ادامه داشته است.

مقامات پولیس شهر دیره اسماعیل خان گفته است نزدیک به ۴۰ نفر از شبه نظامیان طالبان به زندان مرکزی شهر دیره اسماعیل خان حمله کرده و ضمن انفجار ده ها بمب و پرتاب نارنجک به نیروهای پولیس درگیر شده اند.

به گفته این مقامات، به نظر می رسد تروریست ها این حمله را برای آزاد کردن سرکرده های محبوس خود در زندان انجام داده باشند.

رسانه های پاکستان به نقل از مسؤولان زندان شهر دیره اسماعیل خان از درگیری شدید میان مهاجمان و نیروهای ارتش، پلیس و نیروهای ویژه ضد تروریستی این کشور خبر دادند.

مشتاق جدون کمیسر شهر دیره اسماعیل خان به رسانه ها  از فرار تعدادی از زندانیان و یا شبه نظامیان محبوس در این بازداشتگاه خبر داده و گفته است  نیروهای امنیتی پاکستان موفق به بازداشت شش نفر از زندانیان حین فرار شدند.

رسانه های محلی گزارش کردند که ۵۰ نفر از شبه نظامیان محبوس در این زندان با استفاده از حمله مسلحانه طالبان که لباس پولیس پاکستان را بر تن داشتند، موفق به فرار از زندان شده اند.

با این حال شاهد الله شاهد سخنگوی جدید گروه طالبان پاکستان به رسانه ھای محلی مسؤولیت حمله امروز به زندان مرکزی شهر دیره اسماعیل خان را بر عهده گرفت و تاکید نموده که حدود ۱۰۰ نفر از شبه نظامیان طالبان از جمله بمبگذاران انتحاری این گروه به این زندان حمله کردند.

وی ادعا کرده است که  طالبان پاکستان با این حمله به اهداف خود رسیده و عملیات این گروہ با موفقیت انجام شده است.

بر اساس گزارشها، نزدیک به پنج هزار نفر در زندان شهر دیره اسماعیل خان محبوس بوده که در این بین۵۲۰ نفر از زندانیان به جرم انجام اقدامات تروریستی به ویژه وابستگی به شبه نظامیان گروه طالبان پاکستان و گروه تروریستی لشکر جهنگوی مدت حبس خود را در این زندان سپری می کنند.

یکشنبه گذشته نیز سه نفر از زندانیان زندان مرکزی شهر دیره اسماعیل خان با گروگان گرفتن چند نفر از نیروهای پولیس در داخل زندان موفق به فرار از این زندان شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *