حمله چهارمهاجم مسلح به دادستانی استیناف ولایت بلخ

چهارتن از مهاجمین مسلح به ساختمان دادستانی استیناف ولایت بلخ در شمال افغانستان حمله کردند که پس از حدود ۹ ساعت درگیری با نیروهای امنیتی افغان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه قبل از ظهر روز پنجشنبه (۲۰ حمل) صورت گرفت که در نتیجه درگیری دست کم ۷۶ تن که بیشتر آنان غیرنظامی هستند، کشته و زخمی شدند.

براساس گزارشها چهار مهاجم مسلح با سلاح های سبک و سنگین با استفاده از یونیفرم نظامی افغان ابتدا محافظان ساختمان ریاست دادستانی استیناف را از پا در آورده و سپس وارد ساختمان شدند.

بلخ 1

به گفته مقامات محلی ولایت بلخ، در این حمله ۱۰ تن کشته و دست کم ۶۶ تن دیگر زخمی شده که اکثر آنها غیر نظامی هستند.

شماری از شاهدان عینی در محل رویداد گفته اند که صدای تیراندازی سلاح های سبک و سنگین و همچنین صدای چند انفجار قوی از داخل ساختمان دادستانی شنیده شد.

این حمله زمانی صورت گرفت که تعداد زیادی از مراجعه کنندگان و سارنوالان در داخل ساختمان حضور داشتند.

با این حال عبدالخالق قادری آمر امنیت فرماندهی پولیس بلخ، کشته شدن رئیس دادستانی استیناف و آمر حوزه ششم پولیس ولایت بلخ را تایید کرده است.

همچنین گفته می شود که آمر حوزه نهم پولیس، سخنگوی فرماندهی پولیس بلخ، رییس بخش مبارزه علیه خشونت با کودکان و دو پولیس و همچنین چند زن و کودک شامل زخمی شده های این رویداد تروریستی هستند.

در همین ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان مسئولیت این حمله به عهده گرفته و تاکید کرده این حمله توسط افراد آنان سازماندهی شده بود.

مزار

پس از حمله چهار مهاجم درگیری برای حدود ۹ ساعت ادامه داشته و با کشته شدن هر چهار مهاجم درگیری حوالی ساعت هشت شام پایان یافته است.

نور محمد فیض، سرطبیب شفاخانه مرکزی ولایت بلخ گفته است که پنج تن  از کشته شدگان از نیروهای امنیتی و پنج تن دیگر غیرنظامی هستند.

ساختمان دادستانی در این حمله خسارت زیاد دیده است.

در نزدیکی ساختمان دادستانی، دفتر والی بلخ، حوزه دوم پولیس و تعدادی اداره دولتی دیگر نیز قرار دارد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای این حمله را محکوم کرد.

Author

About Author