حمله پولیس بحرین به تظاهرات‌ کنندگان

نیروهای امنیتی بحرین برای پراکندن جمعیت معترضانی که به سوی یکی از میادین منامه، پایتخت این کشور در حرکت بودند، به پرتاب نارنجک‌های صوتی و گاز اشک‌آور متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این تظاهرات که روز شنبه (۲۰ مهر، ۱۲ اکتبر) برگزار شد، معترضان که در مراسم عزاداری یکی از زندانیان به خیابان آمده بودند در حالی که شعارهایی علیه رژیم ال خلیفه سر می‌دادند به سوی میدان مروارید حرکت می‌کردند که با مداخله نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند.

معترضان شعار “مردم سرنگونی رژیم را می‌خواهند” سر می‌دادند، به گفته شاهدان، در این درگیریها چند تن از معترضان مجروح شدند، مراسم عزاداری یوسف علی النشمی که روز جمعه در یکی از زندان‌های رژیم آل خلیفه جان سپرد در جد حفص، حومه غربی منامه برگزار شد.

از اواسط فوریه ۲۰۱۱ میلادی، هزاران معترض دموکراسی‌خواه با برپایی تظاهرات، اجتماع و اعتراض در خیابان‌های بحرین، اصلاحات سیاسی، برقراری دموکراسی و کناره‌گیری خاندان آل خلیفه از قدرت را خواستار شده‌اند.

دولت بحرین از همان ابتدا، در رویارویی با اعتراضات صلح‌آمیز، سیاست سرکوب ‌ظالمانه‌ای را اتخاذ کرد و در این سیاست از نیروهای عربی کشورهای همسایه به فرماندهی عربستان سعودی، کمک گرفت.

نظامیان عربستان سعودی و امارات متحد عربی، ۱۴ مارچ ۲۰۱۱ میلادی با ورود متجاوزانه به خاک این کشور حوزه خلیج فارس، به سرکوب‌گری نیروهای رژیم بحرین علیه معترضان پیوستند

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *