حمله مهاجمان انتحاری به پایگاه نظامی ناتو و افغان درننگرهار

شش مهاجم انتحاری یک پایگاه مشترک نیروهای ناتو و نظامیان افغان را در ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار مورد حمله تهاجمی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله صبح امروز (شنبه) توسط شش مهاجم انتحاری صورت گرفته و پس ازیک ساعت  درگیری با نیروهای ناتو و افغان مستقر در این پایگاه، تمامی مهاجمان مسلح و انتحاری کشته شده اند.

براساس گزارشها، ابتدا یک مهاجم انتحاری مواد جاسازی شده در موتر حاملش را در مقابل درب ورودی این پایگاه مشترک نظامی ناتو و نظامیان افغان منفجر کرده و سپس پنج مهاجم دیگر با نیروهای امنیتی افغان و خارجی درگیرشده اند.

مقامات آیساف در کابل با نشر اعلامیه خبری کشته شدن یک سرباز آیساف را در این حمله تائید کرده اند اما گفته می شود در این درگیری شمار زیاد از نیروهای خارجی کشته و زخمی شده اند.

مقامات محلی ادعا کرده اند که با کشته شدن شش مهاجم انتحاری به نیروهای افغان آسیب نرسیده است.

پایگاه مشترک نیروهای نظامی ناتو و افغان در ولسولی غنی خیل ولایت ننگرهار است و در این پایگاه نیروهاى ارتش ملى، پولیس سرحدى و نیروهاى ناتو مستقرهستند و برخی از عملیات های نظامی مشترک علیه شبه نظامیان از این مرکز سازماندهی می شود.

با این حال طالبان، مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و ادعا کرده اند که در این حمله تهاجمی شمار زیاد از نظامیان خارجی را کشته اند.

با کشته شدن یک سرباز ناتو این دومین کشته نیروهای خارجی طی دو روز گذشته در افغانستان می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *