حمله غنی به طالبان؛ دوست و دشمن مشخص شد!

رئیس جمهور غنی در مراسم افتتاح شانزدهمین دور تقنینی شورای ملی، به طالبان مسلح حمله کرده و بخشی از آنان که به کشتار مردم دست می زنند را به مانند داعش و دیگر گروه های تروریست، دشمن افغانستان دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شانزدهمین دورۀ اجلاس سالانۀ تقنینی شورای ملی افغانستان پس از ۴۵ روز رخصتی زمستانی، امروز (۱۶حوت) و تحت تدابیر شدید و جدی امنیتی از سوی رئیس جمهور غنی افتتاح شد.

در این مراسم که افراد برجسته سیاسی از جمله حامد کرزی رئیس جمهور پیشین و شماری از مقام‌ های ارشد حکومتی حضور داشتند، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان اظهار داشت که ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت دارند و هر روز از مردم این سرزمین قربانی می گیرند.

وی با تاکید بر مشخص شدن دوست و دشمن مردم به طالبان مسلح اشاره کرده و تصریح کرد که عدم دست کشیدن این گروه از جنگ، باعث شد تا همچنان سربازان خارجی در افغانستان حضور داشته باشند.

رئیس جمهور به صراحت اظهار داشت که زمینه حضور تمام گروه های تروریستی در افغانستان را طالبان مسلح فراهم کرده اند و در حال حاضر با نیروهای امنیتی درگیر نبرد هستند.

آقای غنی در مورد دوست و دشمن مردم افغانستان گفت که در کنار گروه تروریستی داعش و گروه‌ های خارجی، دسته هایی از طالبان مسلح نیز که کمر به قتل مردم بسته اند، دشمنان افغانستان و ملت آن هستند.

اما رئیس جمهور تاکید کرد که دروازه های صلح برای همیشه باز است و آن عده از مخالفانی که فریب دستگاه های استخباراتی بیگانه را خورده، هر وقت از جنگ دست بکشند، می توانند به زنده گی مسالمت آمیز در کشور بپردازند.

وی تصریح کرد که پیروزی در جنگ تحمیلی از مردم و نیروهای امنیتی افغانستان است و اجازه داده نمی شود که عده ای مزدور، آیندۀ ملت افغانستان را نابود کند.

از سویی هم، عبدالرؤوف ابراهیمی، رئیس مجلس نماینده ‌گان با اشاره به شرایط بد امنیتی در کشور، خواهان توجه جدی به تامین امنیت در سراسر کشور شد.

وی همچنین از دولت خواست تا زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی را فراهم کند.

دوره شانزدهم تقنینی شورای ملی در حالی افتتاح می شود که یک سال از ختم دوره رسمی نماینده گان فعلی می گذرد و مجلس کنونی بر اساس فرمان تقنینی رئیس جمهور به کارش ادامه می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *