حمله طالبان بر مرکز ولسوالی برکه

طالبان مسلح شب گذشته یک‌بار دیگر بالای مرکز ولسوالی برکه حمله مسلحانه انجام دادند و چندین ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

مسوولان محلی این ولسوالی می‌گویند، طالبان مسلح نیمه‌های شب گذشته بار دیگر حمله مسلحانه سنگین را بالای یکی از پوسته‌های امنیتی در مرکز برکه انجام دادند که در درگیری‌های به وجود آمده، دو طرف تلفاتی را متحمل شدند.

محمد علی ابراهیمی فرمانده پولیس ولسوالی برکه به خبرگزاری خاورمیانه گفت، طالبان مسلح قصد داشتند که با تصرف این پوسته بار دیگر حمله‌شان بالای شهر و مرکز این ولسوالی را گسترش دهند که از سوی نیروهای امنیتی این حملات عقب زده شد.

به گفته وی، در این درگیری؛ دو سرباز پولیس محلی کشته شده و دو تن دیگر جراحت برداشته است و طالبان مسلح نیز تلفاتی را متقبل شده‌اند که تا کنون رقم آن دقیق نگردیده است.

فرمانده پولیس ولسوالی برکه با آنکه از آماده‌گی‌های لازم در عقب زدن طالبان مسلح سخن می‌زند؛ اما می‌گوید نیازمند کمک‌های بیشتر نظامی به هدف مبارزه در برابر این گروه استند.

این در حالیست که یک‌ماه پیش نیز طالبان مسلح دو بار حملات سنگین را بالای مرکز این ولسوالی انجام دادند که با وارد شدن تلفات سنگین به دو طرف، عقب‌نشینی کردند.

برخی منابع نیز گفته‌اند طالبان مسلح هم اکنون در بخش‌های نزدیک شهر برکه حضور دارند و در حال تجهیز قوا برای انجام حمله دوباره بالای این ولسوالی استند.

باشنده‌گان این ولسوالی نیز خواستار کمک‌های نظامی بیشتر به نیروهای امنیتی استند و از حکومت می‌خواهند که قوای بیشتری را به هدف سرکوب مخالفان مسلح دولت به این ولسوالی اعزام کند.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

این ولسوالی از چند سال بدین‌سو شاهد حضور گروه مختلف مخالف مسلح دولت بوده و در بخش‌هایی از آن طالبان مسلح فعالیت داشته و حتی خواست‌های‌شان را بالای مردم تطبیق می‌کنند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *