حمله شیمیایی داعش در سوریه

65bce04d-b281-4e8b-a8a7-3dbb6905d480منابع محلی در شهرک مارع در ریف شمالی شهر حلب گزارش کردند که عناصر گروه تروریستی داعش از بمب های حاوی مواد شیمیایی در حمله به محله های مسکونی این شهر استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه “درر شامیه” به نقل از منابع رسانه‌ای اعلام کرد که برخی از این بمب ها دارای بوی بسیار بدی بوده است.

پزشکان بیمارستان‌های میدانی نیز اعلام کردند که برخی افرادی که به بیمارستان منتقل شده‌اند دچار حالات خفگی، اسهال شدید، سرخی چشم و کبودی پوست شده‌اند.

این منابع اعلام کردند در اماکنی که بمب های مذکور منفجر شده‌اند خاکستر سبزرنگ مایل به سیاهی در آسمان منتشر شد و به رغم گذشت چهار ساعت این بو همچنان در مکان مذکور وجود داشت.

به گفته این منابع حملات داعش موجب زخمی شدن ده‌ها سوری شده است.

این نخستین باری نیست که داعش به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌شود پیشتر نیز اعلام شد که داعش علیه کردهای سوریه در کوبانی و کردهای عراق در نزدیکی اربیل از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

از سوی دیگر منابع سوری اعلام کردند که داعش با کمبود نیرو در حومه شرقی حمص مواجه شده است و عضوگیری را برای افزایش تعداد نیروهای خود آغاز کرده است.

داعش در پی درگیری‌ها در بیش از ۱۰ جبهه و کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای این گروه در این درگیری‌ها با کمبود نیرو مواجه شده است.

Author

About Author